Vztah zřizovatele a ředitele školy II. Kde jsou nejčastější sporné oblasti?

Vydáno: 9 minut čtení

Dobrý vztah mezi zřizovatelem a ředitelem příspěvkové organizace je základem pro to, aby tato organizace mohla správně fungovat a plnit své úkoly, kvůli kterým byla zřízena a které jsou uvedeny ve zřizovací listině. Na důležitosti tento vztah nabývá především u škol a školských zařízení, u nichž právní předpisy stanoví řadu nejen práv zřizovatele, ale také řadu jejich povinností. Aby vztah byl skutečně dobrý, je důležité, aby mezi sebou ředitel školy a zástupce zřizovatele komunikovali, aby ani jeden z nich nepřekračoval své kompetence. Je třeba říci, že tyto „překračovací“ tendence má zejména obvykle především zřizovatel. V praxi se spory objevují s pravidelností ve stále stejných situacích. Které to jsou?

Vztah zřizovatele a ředitele školy II. Kde jsou nejčastější sporné oblasti?
JUDr.
Eva
Janečková
 
Úplata za předškolní a zájmové vzdělávání
V letošním roce nabyla účinnosti novela zákona č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon), ve znění pozdějších předpisů (dále jen „školský zákon“), která od 1. 1. 2024 mění ustanovení § 123 odst. 4 školského zákona. Současné znění říká, že
výši úplaty stanoví
v případě škol a školských zařízení zřízených státem, krajem, obcí nebo svazkem obcí za poskytování předškolního vzdělávání a zájmového vzdělávání ve školní družině a školním klubu
zřizovatel
a v ostatních případ