V Česku se tzv. tatraktory vyrábějí a provozují už více než pět let. Ale poslední dobou jakoby jich příbývalo více a více… Proč?
Co je tatraktor a co silniční dani podléhá?
Ing.
Petr
Koubovský,
daňový poradce, č. osv. 3891 – Rödl & Partner Tax, k. s., vedoucí sekce majetkových daní při KDP ČR
TATRA PHOENIX
, EURO 5, 6 × 6, schválená jako traktor s provedenou aplikací s výměnnou nástavbou pro převoz dobytka. Hydraulicky výměnná nástavba ve zmíněné variantě s možností změny na nosič kontejnerů a další nástavby dle požadavků zákazníků (sklápěč, valník atd.).Provoz nákladních automobilů je spojen s řadou přísných předpisů, což je zejména v rámci provozování vozidel poměrně administrativně i řidičsky náročné.
Realizace schválené a zapsané přestavby osobních i lehkých užitkových, ale i těžkých nákladních vozidel na traktory není problém a s kategorií vozidla T odpadá řada vašich starostí a jedna tabulka registrační značky.
Česky tatraktor, po anglicku trucktor, těchto vozidel se začalo od půlky tohoto desetiletí na našich silnicích a polích objevovat čím dál víc. Narození tatraktoru se datuje rokem 2013. Česká automobilka Tatra uvedla v roce 2014 na trh svůj upravený Phoenix pro provoz v zemědělství, a právě s homologací traktor. Až poté se objevily tatraktory značek Iveco či Mercedes-Benz.
Tatraktory aneb jejich výhody a nevýhody
Při prvním pohledu byste