Účtování přijatých faktur při nájmu a následném podnájmu nebytových prostor
Plné znění otázky
Jak se má správně přistupovat k přijatým fakturám za nájem kancelářských prostor v případě, kdy v části kanceláří sídlí naše firma a část těchto prostor dále podnajímáme plátcům i neplátcům. Domnívám se, že jsou dvě možnosti účtování: a) přijatou fakturu účtovat celou do nákladů 518/321+343/321 (krácený odpočet) a vystavené faktury následně 311/602+311/343 (DPH pouze u plátců); nebo b) přijatou fakturu účtovat do nákladů pouze v hodnotě poměru m2 našich kanceláří 518/321+343/321 (krácený odpočet) a část připadající na podnajaté kanceláře účtovat 315/321+343/321 (krácený odpočet) a následně vystavené faktury účtovat 311/315+311/343 (DPH pouze u plátců). Která varianta je správnější?