Pořízení licencí, jejich implementace a zařazení do majetku
Plné znění otázky
V lednu 2025 jsme uzavřeli jsme smlouvu o nákupu licencí informačního systému. Poskytovatel licencí nám poskytl při nákupu licencí slevu ve výši 100% jejich ceny, cena těchto licencí je uvedená ve smlouvě (dále původní cena). Důvodem pro poskytnutí slevy bylo to, poskytovatel již úplatu za licence obdržel v minulosti (původně jsme využívali licence stejného charakteru, které byly zakoupeny naší mateřskou společností, která nám je následně pronajímala, vše se souhlasem poskytovatele licencí). Vzhledem k tomu, že došlo ke změně vlastníka naši společnosti, bylo nutné licence zakoupit nově - ve skutečnosti došlo pouze ke změně licenčního čísla, počty i charakter licencí se nezměnil. S využíváním licencí je spojena povinnost hradit v pravidelných intervalech servis a podporu, cena za tuto službu je vypočtena určitým % z původní ceny licencí uvedené ve smlouvě, tuto servisní podporu účtujeme do nákladů. Jak zaevidovat do majetkové evidence licence pořízené se 100% slevou? Zároveň pracujeme na projektu reimplementace tohoto informačního systému a výdaje spojené s reimplementací účtujeme na účet pořízení. Předpokládáme, že projekt bude dokončen v dubnu 2025. Výdaje na reinmplementaci mají být aktivovány do majetku a evidovány samostatně nebo budou zaevidovány do majetku k inventárnímu číslu licencí (pokud bude závěr, že licence pořízené se 100% slevou mají být evidovány v majetku).