228/2017 Sb.
VYHLÁŠKA
ze dne 19. července 2017,
kterou se mění vyhláška č. 302/2001 Sb., o technických prohlídkách a měření
emisí vozidel, ve znění pozdějších předpisů
Ministerstvo dopravy stanoví podle § 91 odst. 1 zákona č. 56/2001 Sb., o podmínkách
provozu vozidel na pozemních komunikacích a o změně zákona č. 168/1999 Sb., o pojištění
odpovědnosti za škodu způsobenou provozem vozidla a o změně některých souvisejících
zákonů (zákon o pojištění odpovědnosti z provozu vozidla), ve znění zákona č. 103/2004
Sb., zákona č. 411/2005 Sb., zákona č. 226/2006 Sb., zákona č. 170/2007 Sb., zákona
č. 297/2009 Sb., zákona č. 152/2011 Sb., zákona č. 239/2013 Sb., zákona č. 260/2014
Sb. a zákona č. 63/2017 Sb., k provedení § 54 odst. 4 zákona:
Čl.I
Vyhláška č. 302/2001 Sb., o technických prohlídkách a měření emisí vozidel,
ve znění vyhlášky č. 99/2003 Sb., vyhlášky č. 9/2006 Sb., vyhlášky č. 83/2012 Sb.,
vyhlášky č. 342/2014 Sb. a vyhlášky č. 132/2016 Sb., se mění takto:
1. V § 3 odst. 1 písm. b) se slova " ; číslo protokolu se skládá z pořadového
čísla měření emisí provedeného v kalendářním roce lomeného posledním dvojčíslím kalendářního
roku" zrušují.
2. V § 9 odst. 2 se za druhou větu vkládá věta "Pokud je vozidlo vybaveno
motorem s pohonem na plynné palivo CNG, v případě, že tak stanoví výrobce, žadatel
přistaví vozidlo s demontovanými kryty palivových nádrží.".
3. V § 14 odst. 1 se za slova "Činnost stanic technické kontroly" vkládají
slova "a stanic měření emisí.
4. V § 14 odstavec 2 zní:
"(2) Základní funkcí automatizovaného systému je tvorba a evidence protokolů
o technické prohlídce a protokolů o měření emisí, evidence kontrolních a ochranných
nálepek, evidence výsledků měření ze stanic měření emisí a shromažďování a ukládání
dat v reálném čase v datovém úložišti správce systému. Tisk protokolů o technické
prohlídce a protokolu o měření emisí je možný výhradně z těchto dat a pouze programem
správce systému.".
5. V § 14 odst. 3 se ve větě první za slova "Stanice technické kontroly"
vkládají slova "a stanice měření emisí" a za slova "technických prohlídkách" se vkládají
slova "a měření emisí".
6. V § 14 se na konci textu odstavce 3 doplňují slova "a stanice měření emisí".
7. V § 14 odst. 4 se ve větě první za slova "stanicím technické kontroly"
vkládají slova "a stanicím měření emisí".
8. V § 14 odst. 5 úvodní části ustanovení se za slova "stanice technické
kontroly" vkládají slova "a stanice měření emisí".
9. V § 14 odst. 6 se za slova "Stanice technické kontroly" vkládají slova
"a stanice měření emisí.
10. V § 14 odst. 7 se za slova "stanice technické kontroly" vkládají slova
"a stanice měření emisí" a za slova "technické prohlídky" se vkládají slova "a měření
emisí".
11. Za § 14a se vkládá nový § 14b, který včetně nadpisu zní:
"§ 14b
Předávání údajů správci Informačního systému stanic technické kontroly
provozovatelem stanice měření emisí
(K § 48a odst. 4 zákona)
(1) Údaje dokumentující přítomnost vozidel na stanici měření emisí jsou
pořizovány v průběhu měření emisí. Jsou to snímky vozidla z místa konání měření emisí,
které musí obsahovat pohled na vozidlo zpředu a boku, na vozidlo zezadu a opačného
boku, na VIN umístěný na karoserii nebo rámu a výrobní štítek vozidla s VIN, pokud
je jím vybaveno. Údaje jsou v reálném čase ukládány do sběrného zařízení, které je
propojeno s CIS STK a umožňuje přenos těchto snímků do systému. Podrobnější popis
obsahu snímků, technického vybavení k jejich pořizování a ukládání, rozhraní pro
komunikaci s CIS STK a způsob přenosu dat s ohledem na rozvoj informačních technologií
publikuje ministerstvo ve Věstníku dopravy.
(2) Údaje o zahájení a provedení měření emisí se vkládají do systému automaticky
pomocí čárových kódů přidělených mechanikovi a konkrétnímu číslu protokolu prováděného
měření emisí. Upřesnění způsobu vkládání těchto údajů s ohledem na rozvoj informačních
technologií publikuje ministerstvo ve Věstníku dopravy.
(3) Údaje o vozidlech, na kterých bylo měření emisí provedeno, a výsledcích
měření zjištěných v průběhu měření emisí se vkládají do systému automaticky prostřednictvím
zápisu do aplikace CIS STK na základě údajů zjištěných z dokumentace předkládané
k provedení měření emisí a výpisů z měřicích přístrojů pro provádění měření emisí.
Upřesnění způsobu vkládání těchto údajů s ohledem na rozvoj CIS STK a informačních
technologií publikuje ministerstvo ve Věstníku dopravy.
(4) Údaje o mechanicích provádějících měření emisí se předávají za účelem
přiřazení mechanika k provozovně stanice měření emisí. Provozovatel stanice měření
emisí neprodleně předá údaje o zahájení nebo ukončení pracovního poměru mechanika.
Tyto údaje musí obsahovat jméno, příjmení a datum narození mechanika, číslo osvědčení
mechanika, datum zahájení nebo ukončení pracovního poměru a na jaké provozovně pracuje
a evidenční číslo provozovny. Upřesnění způsobu vkládání těchto údajů s ohledem na
rozvoj CIS STK a informačních technologií publikuje ministerstvo ve Věstníku dopravy.".
12. V § 15 písm. b), c) a d) se text "T, O
T1
, OT2
, OT3
a OT4
" nahrazuje textem
"T, C, OT
, R, S a Z".13. Za § 15 se vkládá nový § 15a, který včetně nadpisu zní:
"§ 15a
Výpočet kapacitní potřeby technických prohlídek, kapacity kontrolních linek
stanic technické kontroly a počtu skutečně provedených technických prohlídek
(K § 54 odst. 4 zákona)
(1) Výpočet kapacitní potřeby technických prohlídek, kapacity kontrolních
linek stanic technické kontroly a počtu skutečně provedených technických prohlídek
je uveden v příloze č. 19.
(2) Ustanovení odstavce 1 se nevztahuje na stanice technické kontroly,
které provádí pouze technické prohlídky vozidel Ministerstva vnitra, Ministerstva
obrany, Policie České republiky a Bezpečnostní informační služby.".
14. V § 16 se odstavec 3 zrušuje.
Dosavadní odstavce 4 až 11 se označují jako odstavce 3 až 10.
15. V § 16 odst. 6 a 10 se text "1, 2, 4 a 5" nahrazuje textem "1 až 4".
16. V § 16 odst. 7 písmeno e) zní:
"e) telefonním přístrojem s veřejným telefonním číslem a zařízením umožňujícím
elektronickou komunikaci.".
17. V § 16 odst. 8 se číslo "8" nahrazuje číslem "7".
18. § 16a se včetně nadpisu zrušuje.
19. V § 22 odst. 1 se věta poslední zrušuje.
20. V § 22 se doplňuje odstavec 3, který zní:
"(3) Stanice musí být kromě přístrojů a zařízení uvedených v odstavci 2
dále vybavena nejméně
a) zařízením na odsávání výfukových plynů, větráním a vytápěním,
b) počítačem s hardwarovým a softwarovým vybavením splňujícím požadavky informačního
systému stanic technické kontroly,
c) telefonním přístrojem s veřejným telefonním číslem a zařízením umožňujícím elektronickou
komunikaci,
d) kontrolní jámou nebo zvedákem na vozidlo, popřípadě jiným technickým zařízením
nebo technologií umožňující kontrolu palivového a výfukového systému,
e) ochozem nebo rampou k přístupu na střechu vozidla v případě stanice měření emisí
kategorie vozidel M
3
, popřípadě jiným technickým zařízením nebo technologií umožňující
kontrolu střechy vozidla kategorie M2
a M3
poháněná CNG.".21. V § 23 odst. 8 se slova "oprávněná zkušebna (§ 19 odst. 7)" nahrazují
slovy "technická zkušebna (§ 27 odst. 1)".
22. Příloha č. 19 včetně poznámky pod čarou č. 10 zní:
"Příloha č. 19 k vyhlášce č. 302/2001 Sb.
Výpočet kapacitní potřeby technických prohlídek, kapacity kontrolních linek
stanic technické kontroly a počtu skutečně provedených technických prohlídek
Potřebné podklady pro výpočet se stanoví z centrálního registru vozidel
a informačního systému stanic technické kontroly a to vždy k 1.1. a 1.7. každého
roku z dat za předchozí kalendářní rok.
1. Výpočet kapacitní potřeby technických prohlídek
Ke stanovení kapacitní potřeby technických prohlídek na území okresu10)
z hlediska zajištění potřebného počtu technických prohlídek se vychází z počtu vozidel
evidovaných v tomto území. Jednotlivé druhy a kategorie vozidel se výpočtem převádějí
na základní druh vozidla, kterým je osobní automobil (OA) nebo užitkový automobil
(UA). Konkrétně počet vozidel kategorií M
1
, N1
, O1
, O2
a L se převádí na počet OA,
počet vozidel kategorií M2
, M3
, N2
, N3
, O3
a O4
na počet UA. Tím se dostane tzv.
upravený počet OA nebo UA, dále označovaný jako OAU
nebo UAU
.Kromě počtu vozidel evidovaných na území okresu se do výpočtu zahrnuje
i rozdílná pracnost technických prohlídek (dále jen "TPr") vozidel kategorií O a
L vůči automobilům a rozdílná pracnost evidenčních kontrol (dále jen "EK"), opakovaných
technických prohlídek (dále jen "OP"), technických prohlídek před registrací (dále
jen "PR") a technických prohlídek před schválením technické způsobilosti vozidla
(dále jen "PS") vůči pravidelným technickým prohlídkám (dále jen "PT").
1.1. Pracnost TPr vozidel kategorií O a L je vyjádřena koeficientem k
p
podle jednotlivých kategorií vozidel.kpOOA= TOOA/ TOAkpOOAje koeficient vozidel kategorie O1a O2kpLOA= TLOA/ TOAkpLOAje koeficient vozidel kategorie L kpOUA= TOUA/ TUAkpOUAje koeficient vozidel kategorie O3a O4
Pro účely této přílohy se rozumí:
a) T
OOA
je průměrný čas v minutách od zahájení technické prohlídky, které se provádí
načtením čárového kódu záznamníku závad a kontrolního technika na kontrolní lince
STK (dále jen "zahájení technické prohlídky") po ukončení technické prohlídky, které
se provádí opětovným načtením čárového kódu záznamníku závad na kontrolní lince STK
(dále jen "ukončení technické prohlídky"), počítaný ze všech druhů technických prohlídek
vozidel kategorie O1
a O2
na území České republiky za předcházející kalendářní rok
z Informačního systému stanic technické kontroly.b) T
LOA
je průměrný čas v minutách od zahájení technické prohlídky po ukončení technické
prohlídky počítaný ze všech druhů technických prohlídek vozidel kategorie L na území
České republiky za předcházející kalendářní rok z Informačního systému stanic technické
kontroly.c) T
OA
je průměrný čas v minutách od zahájení technické prohlídky po ukončení technické
prohlídky počítaný ze všech druhů technických prohlídek vozidel kategorie M1
a N1
na území České republiky za předcházející kalendářní rok z Informačního systému stanic
technické kontroly.d) T
OUA
je průměrný čas v minutách od zahájení technické prohlídky po ukončení technické
prohlídky počítaný ze všech druhů technických prohlídek vozidel kategorie O3
a O4
na území České republiky za předcházející kalendářní rok z Informačního systému stanic
technické kontroly.e) T
UA
je průměrný čas v minutách od zahájení technické prohlídky po ukončení technické
prohlídky počítaný ze všech druhů technických prohlídek vozidel kategorie N2
, N3
,
M2
a M3
na území České republiky za předcházející kalendářní rok z Informačního systému
stanic technické kontroly.1.2. Pracnost EK, OP, PR a PS vůči PT je vyjádřena koeficientem k
EK
,
kOP
, kPR
a kPS
pro linky OA a UAkEKOA= TEKOA/ TPTOAkEKOAje koeficient pracnosti EK vůči PT u OA kEKUA= TEKUA/ TPTUAkEKUAje koeficient pracnosti EK vůči PT u UA kOPOA= TOPOA/ TPTOAkOPOAje koeficient pracnosti OP vůči PT u OA kOPUA= TOPUA/ TPTUAkOPOAje koeficient pracnosti OP vůči PT u UA kPROA= TPROA/ TPTOAkPROAje koeficient pracnosti PR vůči PT u OA kPRUA= TPRUA/ TPTUAkPROAje koeficient pracnosti PR vůči PT u UA kPSOA= TPSOA/ TPTOAkPSOAje koeficient pracnosti PS vůči PT u OA kPSUA= TPSUA/ TPTUAkPSOAje koeficient pracnosti PS vůči PT u UA
Pro účely této přílohy se rozumí:
a) T
EKOA
je průměrný čas v minutách od zahájení technické prohlídky po ukončení technické
prohlídky počítaný ze všech evidenčních kontrol vozidel kategorií M1
, N1
, O1
, O2
a L na území České republiky za předcházející kalendářní rok z Informačního systému
stanic technické kontroly.b) T
EKUA
je průměrný čas v minutách od zahájení technické prohlídky po ukončení technické
prohlídky počítaný ze všech evidenčních kontrol vozidel kategorií M2
, M3
, N2
, N3
,
O3
a O4
na území České republiky za předcházející kalendářní rok z Informačního systému
stanic technické kontroly.c) T
OPOA
je průměrný čas v minutách od zahájení technické prohlídky po ukončení technické
prohlídky počítaný ze všech opakovaných technických prohlídek vozidel kategorií M1
,
N1
, O1
, O2
a L na území České republiky za předcházející kalendářní rok z Informačního
systému stanic technické kontroly.d) T
OPUA
je průměrný čas v minutách od zahájení technické prohlídky po ukončení technické
prohlídky počítaný ze všech opakovaných technických prohlídek vozidel kategorií M2
,
M3
, N2
, N3
, O3
a O4
na území České republiky za předcházející kalendářní rok z Informačního
systému stanic technické kontroly.e) T
PROA
je průměrný čas v minutách od zahájení technické prohlídky po ukončení technické
prohlídky počítaný ze všech technických prohlídek před registrací vozidel kategorií
M1
, N1
, O1
, O2
a L na území České republiky za předcházející kalendářní rok z Informačního
systému stanic technické kontroly.f) T
PRUA
je průměrný čas v minutách od zahájení technické prohlídky po ukončení technické
prohlídky počítaný ze všech technických prohlídek před registrací kategorií M2
, M3
,
N2
, N3
, O3
a O4
na území České republiky za předcházející kalendářní rok z Informačního
systému stanic technické kontroly.g) T
PSOA
je průměrný čas v minutách od zahájení technické prohlídky po ukončení technické
prohlídky počítaný ze všech technických prohlídek před schválením technické způsobilosti
vozidla vozidel kategorií M1
, N1
, O1
, O2
a L na území České republiky za předcházející
kalendářní rok z Informačního systému stanic technické kontroly.h) T
PSUA
je průměrný čas v minutách od zahájení technické prohlídky po ukončení technické
prohlídky počítaný ze všech technických prohlídek před schválením technické způsobilosti
vozidla vozidel kategorií M2
, M3
, N2
, N3
, O3
a O4
na území České republiky za předcházející
kalendářní rok z Informačního systému stanic technické kontroly.i) T
PTOA
je průměrný čas v minutách od zahájení technické prohlídky po ukončení technické
prohlídky počítaný ze všech pravidelných technických prohlídek vozidel kategorií
M1
, N1
, O1
, O2
a L na území České republiky za předcházející kalendářní rok z Informačního
systému stanic technické kontroly.j) T
PTUA
je průměrný čas v minutách od zahájení technické prohlídky po ukončení technické
prohlídky počítaný ze všech pravidelných technických prohlídek vozidel kategorií
M2
, M3
, N2
, N3
, O3
a O4
na území České republiky za předcházející kalendářní rok
z Informačního systému stanic technické kontroly.k) Průměrný čas (T
OOA
, TLOA
, TOA
, TOUA
, TUA
) se vypočte takto: Sečtou se součiny
počtu jednotlivých druhů technických prohlídek (pravidelná, opakovaná, před schválením,
před registrací a evidenční kontrola) s průměrným časem jednotlivých druhů technických
prohlídek (pravidelná, opakovaná, před schválením, před registrací a evidenční kontrola)
a to se podělí součtem počtů jednotlivých druhů technických prohlídek (pravidelná,
opakovaná, před schválením, před registrací a evidenční kontrola) pro dané kategorie
vozidel.l) Průměrný čas (T
EKOA
, TOPOA
, TPROA
, TPSOA
, TPTOA
, TEKUA
, TOPUA
, TPRUA
, TPSUA
, TPTUA
)
se vypočte takto: Sečtou se součiny počtu evidenční kontrol, opakovaných technických
prohlídek, technických prohlídek před registrací, technických prohlídek před schválením
technické způsobilosti, pravidelných technických prohlídek jednotlivých kategorií
M1
, N1
, O1
, O2
, L pro linky OA a M2
, M3
, N2
, N3
, O3
, O4
pro linky UA s průměrným
časem evidenční kontrol, opakovaných technických prohlídek, technických prohlídek
před registrací, technických prohlídek před schválením technické způsobilosti, pravidelných
technických prohlídek jednotlivých kategorií a to se podělí součtem počtů evidenční
kontrol, opakovaných technických prohlídek, technických prohlídek před registrací,
technických prohlídek před schválením technické způsobilosti, pravidelných technických
prohlídek jednotlivých kategorií.1.3. Potřebná kapacita STK pro OA (PKOA)
Ve výpočtu se zohledňují i různé lhůty provádění pravidelných TPr proti
osobním automobilům, a to takto:
- pro přípojná vozidla koeficientem a (dvojnásobná
lhůta, čtyři roky, a = 0,5),
- pro motocykly koeficientem b (lhůta 2 nebo 4 roky, b = 2/3).
Upravený počet OA pro daný správní obvod se vypočte ze vzorců:
OAU = M
1
+ N1
+ a * kpOOA
* (O1
+ O2
) + b * kpLOA
* LPo dosazení hodnot koeficientů:
OAU = M
1
+ N1
+ 0,5 * kpOOA
* (O1
+ O2
) + 0,66 * kpLOA
* LPotřebná roční kapacita technických prohlídek OA, PKOA, se vypočte vynásobením
upraveného počtu OAU koeficientem kOA.
Koeficient kOA zohledňuje:
a) počet OA mladších 4 roky koeficient c, kde se uvádí procentuální podíl vozidel
kategorie M
1
ve stáří do 4 let dle Registru silničních vozidel z celkového počtu
vozidel kategorie M1
a N1
,b) potřebu opakovaných technických prohlídek oOA, kdy se uvádí procentuální podíl
opakovaných prohlídek ze všech druhů technických prohlídek vozidel kategorie L, M
1
,
N1
, O1
a O2
na území České republiky za předcházející kalendářní rok z Informačního
systému stanic technické kontroly a dále se násobí koeficientem kOPOA
,c) potřebu evidenčních kontrol ekOA, které představují zvýšení nároků na kapacitu,
kdy se uvádí počet (procentuální podíl) evidenčních kontrol ze všech druhů technických
prohlídek vozidel kategorie L, M
1
, N1
, O1
a O2
na území České republiky za předcházející
kalendářní rok z Informačního systému stanic technické kontroly a dále se násobí
koeficientem kEKOA
,d) potřebu technických prohlídek vozidel před registrací vozidla prOA, které představují
zvýšení nároků na kapacitu, kdy se uvádí procentuální podíl technické prohlídky před
registrací vozidla ze všech druhů technických prohlídek vozidel kategorie L, M
1
,
N1
, O1
a O2
na území České republiky za předcházející kalendářní rok z Informačního
systému stanic technické kontroly a dále se násobí koeficientem kPROA
,e) potřebu technických prohlídek vozidel před schválením technické způsobilosti vozidla
psOA, které představují zvýšení nároků na kapacitu, kdy se uvádí procentuální podíl
technické prohlídky před schválením technické způsobilosti vozidla ze všech druhů
technických prohlídek vozidel kategorie L, M
1
, N1
, O1
a O2
na území České republiky
za předcházející kalendářní rok z Informačního systému stanic technické kontroly
a dále se násobí koeficientem kPSOA
,f) lhůtu pravidelných technických prohlídek OA koeficient lh = 2 roky.
Upravený koeficient kOA:
kOA = (l - c) * (1 + oOA * k
OPOA
) * (1 + ekOA * kEKOA
) * (1 + prOA *
kPROA
) * (1 + psOA * kPSOA
) / lhKapacitní potřeba technických prohlídek STK pro OA:
PKOA = kOA * OAU
1.4. Potřebná kapacita STK pro UA (PKUA)
Upravený počet UA pro daný územní obvod se vypočte ze vzorce:
UAU = M
2
+ M3
+ N2
+ N3
+ kpOUA
* (O3
+ O4
)Potřebná roční kapacita technických prohlídek UA, PKUA, se vypočte vynásobením
upraveného počtu UAU koeficientem kUA.
Koeficient kUA zohledňuje:
a) potřebu opakovaných technických prohlídek oUA, kdy se uvádí procentuální podíl
opakovaných prohlídek ze všech druhů technických prohlídek vozidel kategorie N
2
,
N3
, M2
, M3
, O3
a O4
na území České republiky za předcházející kalendářní rok z Informačního
systému stanic technické kontroly a dále se násobí koeficientem kOPUA
,b) potřebu evidenčních kontrol ekUA, které představují zvýšení nároků na kapacitu,
kdy se uvádí počet (procentuální podíl) evidenčních kontrol ze všech druhů technických
prohlídek vozidel kategorie N
2
, N3
, M2
, M3
, O3
a O4
na území České republiky za předcházející
kalendářní rok z Informačního systému stanic technické kontroly a dále se násobí
koeficientem kEKUA
,c) potřebu technických prohlídek vozidel před registrací vozidla prUA, které představují
zvýšení nároků na kapacitu, kdy se uvádí procentuální podíl technických prohlídek
před registrací vozidla ze všech druhů technických prohlídek vozidel kategorie N
2
,
N3
, M2
, M3
, O3
a O4
na území České republiky za předcházející kalendářní rok z Informačního
systému stanic technické kontroly a dále se násobí koeficientem kPRUA
,d) potřebu technických prohlídek vozidel před schválením technické způsobilosti vozidla
psUA, které představují zvýšení nároků na kapacitu, kdy se uvádí procentuální podíl
technických prohlídek před schválením technické způsobilosti vozidla ze všech druhů
technických prohlídek vozidel kategorie N
2
, N3
, M2
, M3
, O3
a O4
na území České republiky
za předcházející kalendářní rok z Informačního systému stanic technické kontroly
a dále se násobí koeficientem kPSUA
,e) lhůtu pravidelných technických prohlídek UA koeficient lh = 1 rok.
Upravený koeficient kUA:
kUA = (1 + oUA * k
OPUA
) * (1 + ekUA * kEKUA
) * (1 + prUA * kPRUA
) * (1
+ psUA * kPSUA
) / lhKapacitní potřeba technických prohlídek STK pro UA:
PKUA = kUA * UAU
2. Kapacita kontrolních linek STK
2.1. Počet produktivních dnů v roce
Při kalkulaci se vychází z těchto údajů: počet pracovních dnů /v kalendářním roce/ Prdnydovolená /den/ 20 nemoc /den/ nden(vychází ze statistiky ČSÚ přepočítané na všechny pracující a pracovní dny) sanitární dny, plnění jiných úkolů /den/ 7 počet produktivních dnů v roce (d) za kalendářní rok, který se vypočte tak, že d = Prdny- 20 - nden- 7
2.2. Průměrná provozní doba STK (h
e
)2.2.1 Průměrná provozní doba STK (h
e
), se spočítá ze skutečné týdenní
provozní doby vydělené číslem 5. V případě, že stanici technické kontroly bylo uděleno
pouze oprávnění, uvede se hodnota he
= 8.2.2.2 Pro potřeby výpočtu h
e
se z důvodu zohlednění časové pracnosti
zohlední počet kontrolních stání na kontrolních linkách a počet kontrolních techniků
provádějících technické prohlídky na těchto kontrolních linkách. V rámci výpočtu
se bere v úvahu, že na kontrolní lince provozovny STK pro základní provozní dobu
40 hodin pracovního týdne se započte každý kontrolní technik, který pracuje na této
kontrolní lince. Je-li na této kontrolní lince počet kontrolních techniků roven počtu
kontrolních stání, považuje se kontrolní linka stanice technické kontroly v provozu
za plně vytíženou. V případě, že počet kontrolních techniků neodpovídá počtu kontrolních
stání na kontrolní lince, započte se u a) kontrolní linky o čtyřech kontrolních stání (OA) za každého kontrolního technika
1/4 kapacity kontrolní linky.
b) kontrolní linky o třech kontrolních stání (OA) za každého kontrolního technika
1/3 kapacity kontrolní linky.
c) kontrolní linka o dvou kontrolních stání (UA) za každého kontrolního technika
1/2 kapacity kontrolní linky.
2.2.3 V případě, že v provozní době STK, která přesahuje základní provozní
dobu 8 hodin pracovního dne, není zajištěn počet kontrolních techniků, který je roven
počtu kontrolních stání, započítává se pro účely výpočtu pouze základní provozní
doba STK upravená dle ustanovení 2.2.2 a přepočtená na denní pracovní čas. V tomto
případě může být kontrolní technik započten pouze tehdy, nebyl-li již zahrnut do
počtu v základní provozní době.
2.2.4 Pracuje-li kontrolní technik na více provozovnách je započítán
pouze na jedné z nich.
2.3. Kapacita kontrolní linka STK pro osobní automobily (KLOA)
Pro účely výpočtu kapacity kontrolní linky STK pro osobní automobily
(KLOA) se vychází z TPr OA
M1
, kdy se jedná o průměrný čas v minutách od zahájení
technické prohlídky kontrolním technikem na kontrolní lince STK po ukončení technické
prohlídky kontrolním technikem na kontrolní lince STK počítaný z pravidelných technických
prohlídek kategorie M1
na území České republiky za předcházející kalendářní rok z
Informačního systému stanic technické kontroly. a) čtyři kontrolní stání
pracnost TPr OAM1přepočtená na 1 hodinu tLOA4 = TPr OAM1/60 h počet kontrolních stání na lince p = 4 ztráta počtu TPr (zahájení a ukončení práce) z = 3 Kapacita kontrolní linky (počet TPr/rok) KLOA4 = (p * he/ tLOA4 - z) * d = ((4 * he/ (TPr OAM1/60) - 3) * d = TPr/rok
b) tři kontrolní stání
pracnost TPr OAM1přepočtená na 1 hodinu tLOA3 = TPr OAM1/60 h počet kontrolních stání na lince: p = 3 ztráta počtu TPr: z = 2 Kapacita kontrolní linky (počet TPr/rok) KLOA3 = (p * he/ tLOA3 - z) * d = ((3 * he/ (TPr OAM1/60) - 2) * d = TPr/rok
2.4. Kontrolní linka STK pro užitkové automobily (KLUA)
Pro účely výpočtu kapacity kontrolní linky STK pro užitkové automobily
(KLOA) se vychází z TPr UA
N3
, kdy se jedná o průměrný čas v minutách od zahájení
technické prohlídky kontrolním technikem na kontrolní lince STK po ukončení technické
prohlídky kontrolním technikem na kontrolní lince STK počítaný z pravidelných technických
prohlídek kategorie N3
na území České republiky za předcházející kalendářní rok z
Informačního systému stanic technické kontroly. pracnost TPr UAN3přepočtená na 1 hodinu tLUA = TPr UAN3/60 h počet kontrolních stání na lince: p = 2 ztráta počtu TPr: z = 1 Kapacita kontrolní linky (počet TPr/rok) KLUA = (p * he/ tLUA - z) * d = ((2 * he/ (TPr UAN3/60) - 1)) * d = TPr/rok
3. Počet skutečně provedených technických prohlídek
Počet skutečně provedených technických prohlídek se stanoví z počtu jednotlivých
technických prohlídek vozidel jednotlivých kategorií a časové pracnosti provedení
jednotlivých technických prohlídek pro jednotlivé kategorie vozidel vztažené ke stanici
technické kontroly pro osobní automobily (SOA) a užitkové automobily (SUA), kdy data
pro výpočet vycházejí z Informačního systému stanic technické kontroly za předcházející
rok pro jednotlivé stanice technické kontroly.
3.1 Počet skutečně provedených prohlídky STK pro OA
SOA = SOA
p
+ SOAo
+ SOAe
+ SOAr
+ SOAs
Upravený počet OA pro STK OA se vypočte ze vzorců:
a) Počet pravidelných technických prohlídek na stanici technické kontroly SOA
p
je
dán součtem počtu pravidelných technických prohlídek podle jednotlivých kategorií
vozidel a jejich pracnosti, přepočtený na OA:SOA
p
= M1
+ N1
+ kpOOA
* (O1
+ O2
) +
kpLOA
* Lb) Počet opakovaných technických prohlídek na stanici technické kontroly SOA
o
je
dán součtem počtu opakovaných technických prohlídek podle jednotlivých kategorií
vozidel a jejich pracnosti, přepočtený na OA:SOA
o
= (M1
+ N1
+ kpOOA
* (O1
+ O2
)
+ kpLOA
* L) * kOPOA
c) Počet evidenčních kontrol na stanici technické kontroly SOA
e
je dán součtem počtu
evidenčních kontrol podle jednotlivých kategorií vozidel a jejich pracnosti, přepočtený
na OA:SOA
e
= (M1
+ N1
+ kpOOA
* (O1
+ O2
) + kpLOA
* L) * kEKOA
d) Počet technických prohlídek před registrací vozidla na stanici technické kontroly
SOA
r
je dán součtem počtu technických prohlídek před registrací vozidla podle jednotlivých
kategorií vozidel a jejich pracnosti, přepočtený na OA:SOA
r
= (M1
+ N1
+ kpOOA
*
(O1
+ O2
) + kpLOA
* L) * kPROA
e) Počet technických prohlídek před schválením technické způsobilosti vozidla na
stanici technické kontroly SOA
s
je dán součtem počtu prohlídek před schválením technické
způsobilosti vozidla podle jednotlivých kategorií vozidel a jejich pracnosti, přepočtený
na OA:SOA
s
= (M1
+ N1
+ kpOOA
* (O1
+ O2
) + kpLOA
* L) * kPSOA
3.2 Počet skutečně provedených prohlídky STK pro UA
SUA = SUA
p
+ SUAo
+ SUAe
+ SUAr
+ SUAs
Upravený počet UA pro STK UA se vypočte ze vzorců:
a) Počet pravidelných technických prohlídek na stanici technické kontroly SUA
p
je
dán součtem počtu pravidelných technických prohlídek podle jednotlivých kategorií
vozidel a jejich pracnosti, přepočtený na UA:SUA
p
= M2
+ M3
+ N2
+ N3
+ kpOUA
* (O3
+ O4
)b) Počet opakovaných technických prohlídek na stanici technické kontroly SUA
o
je
dán součtem počtu opakovaných technických prohlídek podle jednotlivých kategorií
vozidel a jejich pracnosti, přepočtený na UA:SUA
o
= (M2
+ M3
+ N2
+ N3
+ kpOUA
*
(O3
+ O4
)) * kOPUA
c) Počet evidenčních kontrol na stanici technické kontroly SUA
e
je dán součtem počtu
evidenčních kontrol podle jednotlivých kategorií vozidel a jejich pracnosti, přepočtený
na UA:SUA
e
= (M2
+ M3
+ N2
+ N3
+ kpOUA
* (O3
+ O4
)) * kEKUA
d) Počet technických prohlídek před registrací vozidla na stanici technické kontroly
SUA
r
je dán součtem počtu technických prohlídek před registrací vozidla podle jednotlivých
kategorií vozidel a jejich pracnosti, přepočtený na UA:SUA
r
= (M2
+ M3
+ N2
+ N3
+ kpOUA
* (03
+ 04
)) * kPRUA
e) Počet technických prohlídek před schválením technické způsobilosti vozidla na
stanici technické kontroly SUA
s
je dán součtem počtu prohlídek před schválením technické
způsobilosti vozidla podle jednotlivých kategorií vozidel a jejich pracnosti, přepočtený
na UA:SUA
s
= (M2
+ M3
+ N2
+ N3
+ kpOUA
* (O3
+ O4
)) * kPSUA
.10) Vyhláška č. 564/2002 Sb., o stanovení území okresů České republiky
a území obvodů hlavního města Prahy, ve znění pozdějších předpisů.".
Čl.II
Účinnost
Tato vyhláška nabývá účinnosti dnem jejího vyhlášení, s výjimkou ustanovení
čl. I bodu 20, které nabývá účinnosti dnem 1. ledna 2018.
Ministr:
Ing. Ťok v. r.