259/2016 Sb.
VYHLÁŠKA
ze dne 22. července 2016,
kterou se mění vyhláška Ministerstva dopravy č. 222/1995 Sb., o vodních cestách,
plavebním provozu v přístavech, společné havárii a dopravě nebezpečných věcí, ve
znění pozdějších předpisů
Ministerstvo dopravy stanoví podle § 52 zákona č. 114/1995 Sb., o vnitrozemské
plavbě, ve znění zákona č. 358/1999 Sb., zákona č. 118/2004 Sb., zákona č. 309/2008
Sb. a zákona č. 187/2014 Sb.:
Čl.I
Vyhláška č. 222/1995 Sb., o vodních cestách, plavebním provozu v přístavech,
společné havárii a dopravě nebezpečných věcí, ve znění pozdějších předpisů, se mění
takto:
1. V § 8 odstavec 1 zní:
"(1) Nejmenší podjezdná výška nově stavěných nebo rekonstruovaných mostů,
u nichž dochází k výměně nebo zásadní stavební úpravě nosné konstrukce, na vodní
cestě dopravně významné je 7,0 m nad nejvyšší plavební hladinou, stanovenou plavebním
úřadem (dále jen "nejvyšší plavební hladina"). U nově stavěných obloukových mostů
musí být tato výška dodržena v šířce nejméně dvou třetin plavební dráhy podle § 5.".
2. V § 8 se za odstavec 1 vkládají nové odstavce 2 až 4, které znějí:
"(2) Nelze-li z důvodů, které nejsou na straně stavebníka, dodržet u nově
stavěného nebo rekonstruovaného mostu nejmenší podjezdnou výšku podle odstavce 1,
může být podjezdná výška u takového mostu menší, je-li konstrukce mostu zřízena jako
pohyblivá. U rekonstruovaného mostu nemusí být jeho konstrukce zřízena jako pohyblivá,
je-li podjezdná výška u takového mostu stejná jako před rekonstrukcí, nejméně však
5,25 m nad nejvyšší plavební hladinou. Současně musí stavebně technické řešení spodní
stavby a mostovky umožňovat bez demoličních prací dodatečné dosažení nejmenší podjezdné
výšky rekonstruovaného mostu podle odstavce 1 po odpadnutí důvodu, pro který to nebylo
možné. Splnění podmínek podle věty první až třetí musí být obsaženo v dokumentaci
stavby předávané plavebnímu úřadu pro účely vydání závazného stanoviska podle zákona.
(3) Při rekonstrukci mostních objektů, při nichž nedochází k výměně nebo
zásadní stavební úpravě nosné konstrukce, musí být zachována podjezdná výška před
rekonstrukcí.
(4) Mostní objekty musí být řešeny tak, aby nezpůsobovaly odrazy, které jsou
nebezpečné pro radarovou navigaci na vodní cestě.".
Dosavadní odstavce 2 až 6 se označují jako odstavce 5 až 9.
3. V § 8 se na konci odstavce 6 doplňují věty "Nejmenší podjezdná výška nově
stavěných mostů na vodní cestě dopravně významné klasifikační třídy 0. v říčním úseku
je 4,0 m nad nejvyšší plavební hladinou. V případech rekonstrukce stávajících mostů
na vodní cestě dopravně významné klasifikační třídy 0. v říčním úseku musí být nejméně
zachována stávající podjezdná výška před rekonstrukcí.".
Čl.II
Přechodné ustanovení
U staveb, pro které bylo stavební povolení podle zákona č. 183/2006 Sb., o
územním plánování a stavebním řádu (stavební zákon), ve znění pozdějších předpisů,
uděleno přede dnem nabytí účinnosti této vyhlášky, se postupuje podle dosavadních
právních předpisů.
Čl.III
Účinnost
Tato vyhláška nabývá účinnosti dnem 1. září 2016.
Ministr:
Ing. Ťok v. r.