106/2001 Sb.
VYHLÁŠKA
Ministerstva zdravotnictví
ze dne 2. března 2001
o hygienických požadavcích na zotavovací akce pro děti
Změna: 148/2004 Sb.
Změna: 320/2010 Sb.
Změna: 422/2013 Sb.
Ministerstvo zdravotnictví stanoví podle § 108 odst. 1 zákona č. 258/2000 Sb.,
o ochraně veřejného zdraví a o změně některých souvisejících zákonů, (dále jen "zákon")
k provedení § 8 odst. 2, § 23 odst. 3 a § 24 odst. 1 písm. d) zákona:
§ 1
Předmět úpravy
Tato vyhláška upravuje hygienické požadavky na umístění, prostorové podmínky
a funkční členění staveb a zařízení, včetně jejich vybavení, a na ubytování, osvětlení,
úklid, zásobování vodou, odstraňování odpadů a odpadních vod, stravování a režim
dne zotavovacích akcí. V příloze č. 1 k této vyhlášce se dále stanoví podmínky pro
podávání a použití některých potravin a přípravu pokrmů, v příloze č. 2 k této vyhlášce
náplň kurzu první pomoci pro zdravotníka zotavovacích akcí a škol v přírodě, v příloze
č. 3 k této vyhlášce vzor posudku o zdravotní způsobilosti dítěte k účasti na zotavovací
akci a škole v přírodě a v příloze č. 4 k této vyhlášce minimální rozsah vybavení
lékárničky pro zotavovací akce pro děti a pro školy v přírodě.
§ 2
Umístění
Zotavovací akce se umísťují mimo území, kde lze předpokládat znečištění ovzduší
nad stanovené limity1) nebo překročení hygienického limitu hluku pro chráněný venkovní
prostor2). K pozemku, na kterém je umístěna zotavovací akce, musí vést přístupová
cesta.
§ 3
Prostorové podmínky
(1) Zotavovací akce se pořádají ve stavbách nebo ve stanech.
(2) Prostory ve stavbách3) musí být suché, s přirozeným větráním a osvětlením;
plocha na jedno ubytované dítě musí být nejméně 2,5 m2. Ve stavbách i stanech musí
počet ubytovaných dětí odpovídat podmínce zachování prostoru pro uložení osobních
věcí a možnosti pohybu mezi jednotlivými lůžky.
(3) Stany určené pro ubytování dětí musí mít pevnou nepromokavou stanovou plachtu.
Prostory pro spaní musí být izolovány od země proti vlhku a chladu a prostory pro
uložení osobních věcí musí být izolovány proti vlhku.
(4) Na zotavovacích akcích musí být vytvořeny podmínky pro osobní hygienu.
V umývárně musí být na 5 dětí jedno umyvadlo s tekoucí vodou a odtokem nebo jeden
výtokový kohout s odvodem použité vody mimo místo osobní očisty a na 30 dětí nejméně
jedna sprchová růžice. Sprchy užívají děti odděleně podle pohlaví a musí být zajištěna
intimita. Na všech zotavovacích akcích musí být zajištěna možnost koupání nebo osprchování
v teplé vodě alespoň jednou za týden.
(5) Záchody se zřizují v počtu 1 záchod na 15 dětí. Záchody užívají děti odděleně
podle pohlaví a musí být zajištěna intimita. V blízkosti záchodů musí být možnost
mytí rukou v tekoucí vodě.
(6) Ve stavbách se ošetřovna a izolace zřizují v samostatných místnostech vybavených
umyvadlem s tekoucí pitnou vodou a s možností vytápění a používání teplé vody. Izolace
musí mít svůj vlastní záchod s možností mytí rukou v tekoucí vodě. Izolace ani ošetřovna
nesmějí být vybaveny patrovými lůžky ani nesmějí být použity k jiným účelům. Na 30
dětí se zřizuje jedno lůžko. Jde-li o zotavovací akce pořádané ve stanech, lze ošetřovnu
a izolaci umístit ve vyčleněných stanech. Léky a zdravotnická dokumentace musí být
zajištěny tak, aby k nim neměly přístup děti ani jiné nepovolané osoby.
(7) Ve stavbách, kde se pořádají zimní zotavovací akce, musí být zajištěny
mikroklimatické podmínky4) odpovídající požadavkům na pobytové místnosti, teplá voda
pro osobní hygienu a dále prostory pro sušení oděvů a obuvi a ukládání sportovních
potřeb.
§ 4
Ubytování, vybavení a úklid
(1) Ubytování dětí se zajišťuje odděleně podle pohlaví s výjimkou případů,
kdy se společným ubytováním vysloví souhlas zákonný zástupce dítěte. Osoby činné
při zotavovací akci jako dozor se ubytují odděleně v blízkosti dětí. Zdravotník se
ubytuje v bezprostřední blízkosti ošetřovny s izolací.
(2) Patrová lůžka lze použít pro děti od 7 let věku. Horní lůžko musí být bezpečně
přístupné a vybavené zábranou proti pádu a nepropustnou podložkou pod matrací.
(3) Výměna ložního prádla musí být provedena vždy před použitím lůžka jiným
dítětem, dále po znečištění a po odchodu dítěte z důvodu nemoci. Manipulace s ložním
prádlem při výskytu infekčního onemocnění může provádět pouze zdravotník. Při použití
lůžek s opakovaně užívanou matrací nebo slamníkem musí být lůžko vybaveno vyměnitelným
povlakem nebo čistou textilií pokrývající celou plochu lůžka. Čisté ložní prádlo
musí být skladováno tak, aby nedošlo k jeho znečištění. Použité ložní prádlo, které
musí být uloženo vždy odděleně od čistého, musí být skladováno v ochranných úložných
nebo transportních obalech.
(4) Před zahájením zotavovací akce, mezi jejími jednotlivými běhy a po ukončení
zotavovací akce musí být proveden úklid a úprava všech prostor sloužících zotavovací
akci.
(5) V průběhu zotavovací akce musí být prováděn denní úklid všech prostor sloužících
zotavovací akci. Denního úklidu se mohou účastnit i děti pod vedením osob činných
při zotavovací akci. Děti však nesmějí provádět úklid záchodů.
§ 5
Zásobování vodou
(1) Zotavovací akce musí být zabezpečena pitnou vodou splňující hygienické
požadavky podle právního předpisu upravujícího požadavky na pitnou vodu5) tak, aby
jí byl dostatek k pití, čištění zubů, vaření, mytí nádobí, čištění pracovních ploch
v kuchyni, osobní hygieně osob vykonávajících činnosti epidemiologicky závažné a
k provozu ošetřovny a izolace.
(2) K případnému donášení nebo dovozu pitné vody musí být použity pouze čisté
uzavíratelné nádoby zhotovené z materiálů určených k přímému styku s pitnou vodou
a vyčleněné k tomuto účelu. Označené nádoby s donášenou nebo dováženou pitnou vodou
musí být ukládány na chladném a stinném místě.
§ 6
Odstraňování odpadů a nakládání s odpadními vodami
(1) S odpady je možno nakládat a zacházet jen za podmínek stanovených zvláštními
právními předpisy.10) Pevné odpady musí být ukládány do uzavíratelných nádob, které
lze snadno čistit a dezinfikovat, nebo do jednorázových plastových obalů. Odpady
se skladují mimo prostory, kde se manipuluje s potravinami.
(2) S odpadními vodami a s látkami škodlivými vodám je možné nakládat a zacházet
jen za podmínek stanovených zvláštními právními předpisy.11)
§ 7
Stravování
(1) Prostory pro stravování, s výjimkou ohniště, musí být vždy zastřešené a
zabezpečené před nepříznivými zevními vlivy; musí zahrnovat alespoň prostory pro
přípravu pokrmů, konzumaci pokrmů, mytí nádobí a skladování potravin. V prostoru
přípravy pokrmů nesmí docházet ke křížení současně prováděných čistých a nečistých
činností nebo postupů a úkonů, které se mohou vzájemně negativně ovlivňovat.
(2) Pracovní plochy, nástroje a nádobí musí být z materiálu vhodného pro styk
s potravinami6). Pracovní plochy, kterými mohou být i desky z materiálu vhodného
pro styk s potravinami, musí být označeny a odděleny tak, aby na všech stupních výroby,
zpracování a distribuce byly potraviny nebo pokrmy chráněny před kontaminací, která
by mohla způsobit, že by potraviny nebo pokrmy byly zdravotně závadné.
(3) Zařízení, pracovní plochy, nástroje a nádobí musí být důkladně očištěny,
a je-li to nezbytné, dezinfikovány. Čištění se musí provádět tak často, aby se vyloučilo
riziko kontaminace potravin nebo pokrmů. Musí být zajištěny odpovídající podmínky
pro mytí potravin, nádobí a rukou osob vykonávajících činnosti epidemiologicky závažné.
Mytí kuchyňského a jídelního nádobí musí být odděleno.
(4) Potraviny musí být skladovány za podmínek stanovených výrobcem nebo zvláštním
právním předpisem7). Skladované potraviny nebo pokrmy se nesmějí ovlivňovat navzájem
a nesmějí být negativně ovlivňovány zevními vlivy. Během zotavovací akce nesmí být
podávány ani k přípravě pokrmů používány potraviny stanovené v příloze č. 1 k této
vyhlášce; v příloze jsou dále stanoveny podmínky, za kterých lze některé potraviny
podávat nebo používat.
(5) Denně musí být pro děti na zotavovací akci zajištěna snídaně, přesnídávka,
oběd, svačina a večeře. Při výdeji stravy lze sloučit výdej snídaně s přesnídávkou
a oběda se svačinou. Součástí snídaně musí být teplý nápoj. Jedno z hlavních jídel
musí být teplé. Strava podávaná dětem musí odpovídat jejich věku a fyzické zátěži.
Na sestavování jídelního lístku se podílí zdravotník.
(6) Nápoje musí být pro účastníky zotavovací akce k dispozici po celý den.
Uchovávají se v krytých nádobách s výpustným kohoutem nebo se rozlévají přímo z originálních
balení.
(7) Děti se mohou podílet na přípravě stravy jen před jejím tepelným zpracováním
a při pomocných pracích. Na zotavovací akci do 50 účastníků se mohou děti podílet
na celé přípravě stravy a jejím výdeji, jsou-li pod dozorem osoby činné při stravování.
Zdravotní stav dětí, které se podílejí na přípravě stravy, musí být posouzen zdravotníkem.
(8) I pokud je stravování zajištěno prostřednictvím provozoven stravovacích
služeb, musí být zajištěno splnění požadavků upravených v odstavcích 4, 5 a 6.
§ 8
Režim dne
(1) V režimu dne musí byt pevně vymezena doba pro spánek, osobní hygienu a
stravování. Doba vymezená pro spánek musí činit nejméně 9 hodin pro děti do 10 let
včetně a 8 hodin pro děti starší. Režim dne musí odpovídat věku a zdravotnímu stavu
dětí.
(2) Fyzická a psychická zátěž dětí musí být přiměřená jejich věku, schopnostem
a možnostem. Při soustavné fyzické zátěži dětí v prvních dvou dnech zotavovací akce
musí být třetí den vyhrazen odpočinku. Na putovní zotavovací akci stanoví den odpočinku
s přihlédnutím k tělesné zdatnosti a aktuálnímu zdravotnímu stavu dětí.
(3) Osoby činné při zotavovací akci jako dozor průběžně kontrolují oblečení,
obuv a lůžkoviny dětí, aby byly chráněny před provlhnutím a nedocházelo k prochladnutí
dětí. Dále kontrolují, zda děti dodržují osobní hygienu.
(4) Koupání dětí musí být přizpůsobeno počasí, fyzické zdatnosti dětí a jejich
plaveckým schopnostem. Děti se mohou koupat jen za dohledu osoby činné při zotavovací
akci jako dozor. Dohled může vykonávat jen osoba, která je schopna poskytnout záchranu
tonoucímu. Koupat se děti smějí nejdříve 1 hodinu po hlavním jídle nebo po intenzivním
cvičení.
(5) Při zimních zotavovacích akcích nesmí výcvik nebo jiná soustavná fyzická
zátěž dětí přesáhnout 6 hodin denně.
§ 9
Závěrečné ustanovení
Zrušují se:
1. Vyhláška Ministerstva zdravotnictví a sociálních věcí České
republiky č. 185/1990 Sb., o zotavovacích a jiných podobných akcích pro děti a dorost.
2.
Vyhláška Ministerstva zdravotnictví České republiky č. 445/1992 Sb., kterou se mění
a doplňuje vyhláška Ministerstva zdravotnictví a sociálních věcí České republiky
č. 185/1990 Sb., o zotavovacích a jiných podobných akcích pro děti a dorost.
Ministr:
prof. MUDr. Fišer, CSc. v. r.
Příl.1
Podmínky pro podávání a použití některých potravin a přípravu pokrmů
1. Na zotavovacích akcích nelze podávat ani používat potraviny nebo pokrmy,
které mohou být zdravotně závadné.
2. Technologie výroby pokrmů a jejich uvádění do oběhu musí být v souladu
se správnou výrobní praxí.
3. Potraviny, které nelze skladovat podle podmínek výrobce nebo požadavků
zvláštního právního předpisu7), musí být bezprostředně po zakoupení tepelně zpracovány
(například zmrazená zelenina, maso) nebo ihned vydány ke konzumaci.
Příl.2
Náplň kurzu první pomoci pro zdravotníka zotavovacích akcí a škol v přírodě
Rozsah školení ------------------------------------------------------------------ Počet hodin Téma ------------------------- Teorie Praxe Celkem ------------------------------------------------------------------ 1. Základy stavby a funkce lidského těla 3 - 3 ------------------------------------------------------------------ 2. První pomoc - teoretická část 10 - 10 ------------------------------------------------------------------ 3. První pomoc - praktická část - 16 16 ------------------------------------------------------------------ 4. Péče o nemocné 2 2 4 ------------------------------------------------------------------ 5. Základy zdravotnické dokumentace 1 - 1 ------------------------------------------------------------------ 6. Práva a povinnosti zdravotníků zotavovacích akcí 2 1 3 ------------------------------------------------------------------ 7. Hygiena a epidemiologie 3 - 3 ------------------------------------------------------------------ Celkem 21 19 40 ------------------------------------------------------------------
Obsah školení
1. Základy stavby a funkce lidského těla
1.1. Stavba a funkce lidského těla
1.2. Pohybové ústrojí
1.3. Krevní oběh,
krev
1.4. Trávicí ústrojí
1.5. Dýchací ústrojí
1.6. Vylučovací ústrojí
1.7. Kožní ústrojí
1.8.
Pohlavní systém mužů a žen
1.9. Smyslové ústrojí
1.10. Nervové ústrojí
1.11. Látkové
řízení organismu
2. První pomoc - teoretická část
2.1. Druhy zdravotnické první pomoci:
2.1.1. první pomoc
2.1.2. první lékařská
pomoc
2.1.3. odborná lékařská pomoc
2.1.4. specializovaná lékařská pomoc
2.1.5. technická
první pomoc
2.1.6. transport raněného
2.2. Základní druhy zdravotnického třídění:
2.2.1. indikační
2.2.2. místní,
odsunové
2.2.3. prognostické
2.3. Prevence úrazů:
2.3.1. při sportovní a zájmové činnosti, v dopravě
a v terénu
2.3.2. vazba na věkové zvláštnosti dětí
2.4. Poskytování první pomoci:
2.4.1. prvořadé zdravotnické úkoly (krvácení, velká ztráta krve, dechová a oběhová
selhání, protišoková opatření)
2.4.2. úraz elektrickým proudem
2.4.3. tonutí (druhy tonutí, prostředky záchrany a jejich použití, poskytnutí první
pomoci na hladině, neodkladná resuscitace tonoucích)
2.4.4. bezvědomí
2.4.5. křečové stavy a intoxikace
2.4.6. poranění vnitřních orgánů, mozkolebeční poranění, poranění hrudníku a
břicha
2.4.7. poranění pohybového ústrojí
2.4.8. náhlé bolesti břicha a hrudníku
2.4.9. alergické reakce
2.4.10. rány, tepelná poškození, poškození z chladu, poleptání
2.4.11. šok
2.5. Zásady poskytování první pomoci ve ztížených podmínkách (v noci, za
deště apod.)
2.6. Zásady pro poskytování první pomoci s improvizovanými prostředky
3. První pomoc - praktická část
3.1. Nácvik kardiopulmonální resuscitace na resuscitačním fantomu
3.2. Práce s obvazovými materiály podle druhu materiálu:
3.2.1. šátkové, obinadlové, z pružných materiálů, z nepřilnavých materiálů
3.2.2. hotové obvazy č. 1, 2, 3, 4, obvaz na popáleniny - balíček
3.3. Práce s obvazovými materiály podle účelu:
3.3.1. krycí, tlakové, poloprodyšné,
znehybňující, improvizace
3.3.2. nácvik obvazové techniky za použití klasických materiálů
a improvizace
3.4. Manipulace, polohování a transport:
3.4.1. polohování raněných podle
charakteru poranění včetně nácviku příslušných postupů
3.4.2. nácvik manipulace raněného
jedním a více zachránci
3.4.3. způsoby naložení raněných na různé druhy transportních
prostředků (využití improvizace i typizovaných transportních prostředků)
3.4.4. způsoby
vyšetřování
3.4.5. zásady zdravotnického transportu (cílenost, včasnost, šetrnost)
4. Péče o nemocné
4.1. Zdravotnická etika, přístup k nemocnému
4.2. Základy psychologie nemocného
4.3.
Sledování životních funkcí a zdravotního stavu pacienta (tep, dech, teplota, krevní
tlak, vědomí, příjem a výdej tekutin)
4.4. Úprava lůžka, péče o nemocného na lůžku
4.5.
Podávání léků, aplikace tepla, chladu, výplachy
4.6. Stravování nemocného
4.7. Zásady
ošetřování nemocných při hromadném výskytu infekčních onemocnění
4.8. Vliv prostředí
na pacienta
5. Základy zdravotnické dokumentace
5.1. Evidence bezinfekčnosti
5.2. Evidence lékařských potvrzení
5.3. Evidence zdravotních průkazů pracovníků
tábora
5.4. Vedení zdravotnického deníku
5.5. Práce se zdravotním a očkovacím průkazem
6. Práva a povinnosti zdravotníků zotavovacích akcí
6.1. Činnost zdravotníků před odjezdem na tábor
6.2. Činnost při odjezdu
6.3.
Činnost při příjezdu - kontrola podmínek
6.4. Zdravotní filtr
6.5.
Vybavení ošetřovny
6.6. Izolace
6.7. Spolupráce s patronátním lékařem
6.8. Povinnosti
zdravotníka při zotavovací akci
7. Hygiena a epidemiologie
7.1. Osobní hygiena, denní režim, vztah organismu a prostředí
7.2. Hygiena
životního prostředí
7.3. Odstraňování odpadních látek
7.4. Hygiena výživy (stravovací služba)
7.5. Prevence šíření nákazy:
7.5.1.
zásady boje s infekčními chorobami, opatření při jejich výskytu, včasná diagnostika,
izolace, karanténa
7.5.2. nejčastější alimentární nákazy, nákazy vzdušnou cestou,
transmisivní nákazy, antropozoonózy, kontaktní nákazy, venerické choroby, AIDS, mykózy
Příl.3
Vzor posudku o zdravotní způsobilosti dítěte k účasti na zotavovací akci a
škole v přírodě
POSUDEK O ZDRAVOTNÍ ZPŮSOBILOSTI DÍTĚTE K ÚČASTI NA ZOTAVOVACÍ AKCI A ŠKOLE V PŘÍRODĚ Evidenční číslo posudku: 1. Identifikační údaje +--------------------------------------------------------------------------------------+ | Název poskytovatele zdravotních služeb vydávajícího posudek: | | | | Adresa sídla nebo místa podnikání poskytovatele: | | | | IČO: | | | | Jméno, popřípadě jména, a příjmení posuzovaného dítěte: | | | | Datum narození posuzovaného dítěte: | | | | Adresa místa trvalého pobytu nebo jiného bydliště na území České republiky | | posuzovaného dítěte: | +--------------------------------------------------------------------------------------+ 2. Účel vydání posudku +--------------------------------------------------------------------------------------+ | | +--------------------------------------------------------------------------------------+ 3. Posudkový závěr +--------------------------------------------------------------------------------------+ | A) Posuzované dítě k účasti na škole v přírodě nebo zotavovací akci | | | | a) je zdravotně způsobilé*) | | b) není zdravotně způsobilé*) | | c) je zdravotně způsobilé s omezením*) **) ....................... | | | | B) Posuzované dítě | | | | a) se podrobilo stanoveným pravidelným očkováním: ANO - NE | | | | b) je proti nákaze imunní (typ/druh): | | | | c) má trvalou kontraindikaci proti očkování (typ/druh): | | | | d) je alergické na: | | | | e) dlouhodobě užívá léky (typ/druh, dávka): | | | | Poznámka: | | *) Nehodící se škrtněte. | | **) Bylo-li zjištěno, že posuzované dítě je zdravotně způsobilé s omezením, uvede | | se omezení podmiňující zdravotní způsobilost k účasti na zotavovací akci | | a škole v přírodě. | +--------------------------------------------------------------------------------------+ 4. Poučení +--------------------------------------------------------------------------------------+ | Proti bodu 3. části A) tohoto posudku lze podle § 46 odst. 1 zákona č. 373/2011 Sb., | | o specifických zdravotních službách, ve znění pozdějších předpisů, podat návrh na | | jeho přezkoumání do 10 pracovních dnů ode dne jeho prokazatelného předání | | poskytovatelem zdravotních služeb, který posudek vydal. Návrh na přezkoumání | | lékařského posudku nemá odkladný účinek, jestliže z jeho závěru vyplývá, že | | posuzovaná osoba je pro účel, pro nějž byla posuzována, zdravotně nezpůsobilá | | nebo zdravotně způsobilá s podmínkou. | +--------------------------------------------------------------------------------------+ 5. Oprávněná osoba +--------------------------------------------------------------------------------------+ | Jméno, popřípadě jména, a příjmení oprávněné osoby: | | | | Vztah k posuzovanému dítěti (zákonný zástupce, opatrovník, pěstoun popř. další | | příbuzný dítěte): | | | | Oprávněná osoba převzala posudek do vlastních rukou dne: | | | | | | .......................................... | | Podpis oprávněné osoby | +--------------------------------------------------------------------------------------+ ....................... ............................. Datum vydání posudku Jméno, příjmení a podpis lékaře razítko poskytovatele zdravotních služeb.
Příl.4
Minimální rozsah vybavení lékárničky pro zotavovací akce pro děti a pro školy
v přírodě
I. Léčivé přípravky (pouze ty, jejichž výdej není vázán na lékařský předpis)
- přípravky proti teplotě a bolestem (antipyretika,
analgetika)
- tablety proti nevolnosti při jízdě dopravním prostředkem (antiemetika)
- přípravky k užití při průjmu
- přípravky proti kašli (antitusika, expektorancia)
- kloktadlo pro
dezinfekci dutiny ústní a při bolestech hltanu (stomatologika)
- oční kapky nebo oční mast s dezinfekčním
účinkem, oční voda na výplach očí (oftalmologika)
- mast nebo gel při poštípání hmyzem
(lokální antihistaminika)
- tablety při systémové alergické reakci (celková antihistaminika)
- přípravek k dezinfekci kůže a povrchových ran
- inertní mast nebo vazelína
II. Obvazový a jiný zdravotnický materiál
- gáza hydrofilní skládaná kompresy
sterilní, různé rozměry
- náplast na cívce, různé rozměry
- rychloobvaz na rány, různé
rozměry
- obinadlo elastické, různé rozměry
- obvaz sterilní, různé rozměry
- obinadlo škrtící pryžové (60 x 1250 mm)
- šátek trojcípý
- vata
obvazová a buničitá
- teploměr lékařský
- rouška resuscitační
- pinzeta anatomická
-
pinzeta chirurgická rovná
- lékařské rukavice pryžové
-
rouška PVC 45 x 55 cm
III. Různé
- nůžky
- zavírací špendlíky, různé velikosti
- záznamník s tužkou
- svítilna/baterka včetně zdroje
Vybraná ustanovení novel
Čl. II vyhlášky č. 320/2010 Sb.
Přechodné ustanovení
Zotavovací akce, které byly zajištěny a započaty přede dnem nabytí účinnosti
této vyhlášky, se dokončí podle vyhlášky č. 106/2001 Sb., o hygienických požadavcích
na zotavovací akce pro děti, ve znění účinném do dne nabytí účinnosti této vyhlášky.
1) Vyhláška č. 205/2009 Sb., o zjišťování emisí ze stacionárních zdrojů a o
provedení některých dalších ustanovení zákona o ochraně ovzduší, ve znění vyhlášky
č. 17/2010 Sb.
2) § 30 odst. 3 zákona č. 258/2000 Sb., o ochraně veřejného zdraví a o změně
některých souvisejících zákonů, ve znění zákona č. 274/2003 Sb. a zákona č. 392/2005
Sb.
Vyhláška č. 148/2006 Sb., o ochraně zdraví před nepříznivými účinky hluku a
vibrací.
3) Vyhláška č. 268/2009 Sb., o technických požadavcích na stavby.
Vyhláška č. 398/2009 Sb., o obecných technických požadavcích zabezpečujících
bezbariérové užívání staveb.
4) Vyhláška č. 6/2003 Sb., kterou se stanoví hygienické limity chemických,
fyzikálních a biologických ukazatelů pro vnitřní prostředí pobytových místností některých
staveb.
5) § 3 odst. 1 zákona č. 258/2000 Sb., ve znění zákona č. 274/2003 Sb.
Vyhláška č. 252/2004 Sb., kterou se stanoví hygienické požadavky na pitnou
a teplou vodu a četnost a rozsah kontroly pitné vody, ve znění pozdějších předpisů.
6) Vyhláška č. 38/2001 Sb., o hygienických požadavcích na výrobky určené pro
styk s potravinami a pokrmy, ve znění pozdějších předpisů.
7) Zákon č. 110/1997 Sb., o potravinách a tabákových výrobcích a o změně a
doplnění některých souvisejících zákonů, ve znění pozdějších předpisů.
10) Zákon č. 125/1997 Sb., o odpadech, ve znění zákona č. 167/1998 Sb., zákona
č. 352/1999 Sb., zákona č. 37/2000 Sb. a zákona č. 132/2000 Sb.
11) Zákon č. 138/1973 Sb., o vodách (vodní zákon), ve znění zákona č. 425/1990
Sb., zákona č. 114/1995 Sb., zákona č. 14/1998 Sb. a zákona č. 58/1998 Sb.
12) § 12 zákona č. 258/2000 Sb.
13) § 9 vyhlášky č. 328/1997 Sb., kterou se provádí § 18 písm. a), d), h), i),
j) a k) zákona č. 110/1997 Sb., o potravinách a tabákových výrobcích a o změně
a doplnění některých souvisejících zákonů, pro mléko a mléčné výrobky, zmrzliny a
mražené krémy a jedlé tuky a oleje, ve znění vyhlášky č. 347/1999 Sb. a vyhlášky
č. 90/2000 Sb.
14) Vyhláška č. 327/1997 Sb., kterou se provádí § 18 písm. a), d), h), i), j)
a k) zákona č. 110/1997 Sb., o potravinách a tabákových výrobcích a o změně a doplnění
některých souvisejících zákonů, pro maso, masné výrobky, ryby, ostatní vodní živočichy
a výrobky z nich, vejce a výrobky z nich, ve znění vyhlášky č. 89/2000 Sb.
15) § 2 písm. e) a f) vyhlášky č. 107/2001 Sb.
16) § 2 písm. a) vyhlášky č. 376/2000 Sb.
17) Vyhláška č. 292/1997 Sb., o požadavcích na zdravotní nezávadnost balených
vod a o způsobu jejich úpravy, ve znění pozdějších předpisů.