360/2022 Sb.
ZÁKON
ze dne 3. listopadu 2022
o podpoře nízkoemisních vozidel prostřednictvím zadávání veřejných zakázek
a veřejných služeb v přepravě cestujících
Parlament se usnesl na tomto zákoně České republiky:
§ 1
Předmět úpravy
Tento zákon zapracovává příslušný předpis Evropské unie1) a upravuje minimální
podíl nízkoemisních vozidel při zadávání veřejných zakázek podle zákona o zadávání
veřejných zakázek a veřejných služeb podle zákona o veřejných službách v přepravě
cestujících.
§ 2
Působnost
(1) Tento zákon se vztahuje na smlouvy uzavřené do 31. prosince 2030 na
a) nadlimitní veřejné zakázky, jejichž předmětem je nákup, leasing nebo
pronájem vozidla podle odstavce 3, které byl zadavatel podle § 4 odst. 1 a 3 zákona
o zadávání veřejných zakázek (dále jen "zadavatel") povinen zadat v zadávacím řízení
podle zákona o zadávání veřejných zakázek,
b) nadlimitní veřejné zakázky na služby podle přílohy č. 1 k tomuto zákonu,
které byl zadavatel povinen zadat v zadávacím řízení podle zákona o zadávání veřejných
zakázek s výjimkou koncesního řízení, pokud tyto služby budou poskytovány prostřednictvím
vozidla podle odstavce 3,
c) veřejné služby v přepravě cestujících podle zákona o veřejných službách
v přepravě cestujících, u nichž průměrná roční hodnota nebo počet kilometrů za rok
přesáhne hodnoty podle přímo použitelného předpisu Evropské unie upravujícího veřejné
služby v přepravě cestujících po železnici a silnici2), pokud budou tyto služby poskytovány
prostřednictvím vozidla podle odstavce 3.
(2) Za nadlimitní veřejnou zakázku podle odstavce 1 se považuje i veřejná zakázka
zadaná na základě rámcové dohody nebo v dynamickém nákupním systému v případě, kdy
předpokládaná hodnota rámcové dohody nebo dynamického nákupního systému přesahuje
finanční limit pro určení nadlimitní veřejné zakázky podle právního předpisu upravujícího
finanční limity pro určení nadlimitních veřejných zakázek3).
(3) Povinnosti stanovené tímto zákonem se vztahují ke smlouvám podle odstavce
1, které se týkají
a) silničního vozidla kategorie N1, N2, N3, M1, M2 nebo silničního vozidla
třídy I kategorie M3 anebo třídy A kategorie M3 podle přímo použitelného předpisu
Evropské unie upravujícího schvalování motorových vozidel4) a přímo použitelného
předpisu Evropské unie upravujícího požadavky pro schvalování typu motorových vozidel5)
s výjimkou
1. zemědělského nebo lesnického vozidla podle přímo použitelného předpisu
Evropské unie upravujícího schvalování zemědělských a lesnických vozidel a dozor
nad trhem s těmito vozidly6),
2. dvoukolového nebo tříkolového vozidla a čtyřkolky
podle přímo použitelného předpisu Evropské unie upravujícího schvalování dvoukolových
nebo tříkolových vozidel a čtyřkolek a dozor nad trhem s těmito vozidly7),
3. pásového
vozidla,
4. vozidla s vlastním pohonem zvlášť zkonstruovaného a vyrobeného k provádění
určité práce, jež není vzhledem ke svým konstrukčním vlastnostem vhodné k přepravě
osob ani zboží a které není strojním zařízením upevněným na podvozku motorového vozidla,
5.
vozidla zkonstruovaného a vyrobeného nebo upraveného k použití pouze ozbrojenými
silami, Vojenskou policií nebo Vojenským zpravodajstvím,
6. vozidla zkonstruovaného
nebo vyrobeného k použití především na staveništích, v lomech, v přístavech nebo
na letištích,
7. vozidla používaného nebo zkonstruovaného a vyrobeného nebo upraveného
k použití Ministerstvem vnitra za účelem udržování veřejného pořádku, složkami integrovaného
záchranného systému8), bezpečnostními sbory9) nebo obecní policií; toto vozidlo musí
být technicky přizpůsobené přímo pro tento účel,
8. vozidla zkonstruovaného a vyrobeného
nebo upraveného k použití jako státní hmotné rezervy, nebo
9. pancéřovaného vozidla,
sanitního automobilu, pohřebního automobilu, vozidla přístupného pro invalidní vozík
nebo autojeřábu podle přílohy I části A bodu 5 přímo použitelného předpisu o schvalování
motorových vozidel a jejich přípojných vozidel, jakož i systémů, konstrukčních částí
a samostatných technických celků určených pro tato vozidla a o dozoru nad trhem s
nimi4) ; za pancéřované vozidlo se pro účely tohoto zákona považuje i vozidlo určené
pro přepravu peněz a jiných cenností v rámci plnění úkolů České národní banky podle
zákona o České národní bance, nebo
b) vozidla určeného k provozu na dráze trolejbusové.
§ 3
Nízkoemisní vozidlo
Nízkoemisním vozidlem se pro účely tohoto zákona rozumí
a) do 31. prosince 2025 silniční vozidlo kategorie M1, M2 nebo N1, které
nepřesahuje emisní limit CO
2
ve výši 50 g/km a 80 % emisních limitů pro látky znečišťující
ovzduší v reálném provozu podle přílohy I přímo použitelného předpisu Evropské unie
upravujícího schvalování typu motorových vozidel z hlediska emisí z lehkých osobních
vozidel10),b) od 1. ledna 2026 do 31. prosince 2030 silniční vozidlo kategorie M1,
M2 nebo N1, jehož provoz nemá žádné emise CO
2
,c) silniční vozidlo kategorie N2 nebo N3 nebo silniční vozidlo třídy I
kategorie M3 anebo třídy A kategorie M3 využívající alternativní palivo podle § 2
písm. b) zákona o pohonných hmotách s výjimkou paliva s vysokým rizikem nepřímé změny
ve využívání půdy vyráběného ze surovin, u nichž je zjištěno značné rozšíření oblasti
produkce na půdu s velkou zásobou uhlíku v souladu s integrovaným vnitrostátním plánem
v oblasti energetiky a klimatu podle přímo použitelného předpisu Evropské unie upravujícího
správu energetické unie schváleným podle zákona o podporovaných zdrojích energie;
jde-li o vozidlo využívající tekuté biopalivo nebo syntetické či parafinické palivo,
nesmí být smícháno s konvenčním fosilním palivem, nebo
d) vozidlo určené k provozu na dráze trolejbusové.
§ 4
Minimální podíly nízkoemisních vozidel
(1) Zadavatel a objednatel podle zákona o veřejných službách v přepravě
cestujících (dále jen "objednatel") jsou povinni dodržet minimální podíly nízkoemisních
vozidel, které činí
a) pro silniční vozidla kategorie M1, M2 a N1
1. 29,7% ode dne nabytí účinnosti
tohoto zákona do 31. prosince 2025 a
2. 29,7% od 1. ledna 2026 do 31. prosince 2030,
b) pro silniční vozidla třídy I kategorie M3 a třídy A kategorie M3 a vozidla
určená k provozu na dráze trolejbusové
1. 41% ode dne nabytí účinnosti tohoto zákona
do 31. prosince 2025 a
2. 60% od 1. ledna 2026 do 31. prosince 2030 a
c) pro silniční vozidla kategorie N2 a N3
1. 9% ode dne nabytí účinnosti
tohoto zákona do 31. prosince 2025 a
2. 11% od 1. ledna 2026 do 31. prosince 2030.
(2) Pro účely výpočtu minimálních podílů podle odstavce 1 se zohlední vozidla
podle § 2 odst. 3, která
a) byla předmětem veřejných zakázek podle § 2 odst. 1 písm. a), nebo
b) mají být využívána pro poskytování služeb v případě veřejných zakázek
podle § 2 odst. 1 písm. b) nebo veřejných služeb v přepravě cestujících podle § 2
odst. 1 písm. c).
(3) Minimální podíly podle odstavce 1 se vypočítají jako podíly celkového počtu
nízkoemisních vozidel vůči všem vozidlům, která se zohledňují podle odstavce 2, a
to zvlášť v jednotlivých bodech odstavce 1 písm. a) až c).
(4) Poloviny minimálních podílů podle odstavce 1 písm. b) musí zadavatel
nebo objednatel dosáhnout prostřednictvím vozidel bez spalovacího motoru nebo se
spalovacím motorem, který vypouští
a) méně než 1 g CO
2
/kWh, měřeno v souladu s přímo použitelným předpisem
Evropské unie upravujícím schvalování typu motorových vozidel a motorů z hlediska
emisí z těžkých nákladních vozidel (Euro VI)11) a přímo použitelným předpisem Evropské
unie, kterým se provádí jeho čl. 12, nebob) méně než 1 g CO
2
/km, měřeno v souladu s přímo použitelným předpisem
Evropské unie upravujícím schvalování typu motorových vozidel z hlediska emisí z
lehkých osobních vozidel a z užitkových vozidel (Euro 5 a Euro 6)10) a přímo použitelným
předpisem Evropské unie, kterým se provádí jeho čl. 14.(5) Pro posouzení splnění minimálních podílů v obdobích podle odstavce 1
je rozhodující
a) v případě smluv uzavřených na veřejné zakázky podle § 2 odst. 1 písm.
a) nebo b) datum uveřejnění oznámení o výsledku zadávacího řízení v Úředním věstníku
Evropské unie nebo
b) v případě smluv uzavřených na veřejné služby v přepravě cestujících
podle § 2 odst. 1 písm. c) datum uzavření smlouvy.
§ 5
Společné plnění povinností
(1) Zadavatelé nebo objednatelé mohou plnit povinnosti podle § 4 společně,
pokud společné plnění povinností vykážou podle § 8 odst. 1 a 2.
(2) Vykážou-li zadavatelé nebo objednatelé podle § 8 odst. 1 a 2 společné
plnění povinností podle § 4, má se za to, že
a) je-li minimální podíl nízkoemisních vozidel splněn v součtu za všechny
zadavatele nebo objednatele, kteří vykázali společné plnění povinností podle § 4,
minimální podíl podle § 4 splnil každý z těchto zadavatelů nebo objednatelů, nebo
b) není-li minimální podíl nízkoemisních vozidel splněn v součtu za všechny
zadavatele nebo objednatele, kteří vykázali společné plnění povinností podle § 4,
minimální podíl podle § 4 nesplnil žádný z těchto zadavatelů nebo objednatelů.
§ 6
Náhradní plnění povinností
(1) Zadavatel nebo objednatel může do minimálních podílů nízkoemisních vozidel
podle § 4 započítat i vozidla, která splní podmínky podle § 3 nebo § 4 odst. 4 v
důsledku přestavby, k níž dojde v obdobích podle § 4 odst. 1, pokud náhradní plnění
povinností vykáže podle § 8 odst. 3 a 4.
(2) Pro posouzení období přestavby podle odstavce 1 je rozhodný okamžik
zápisu změny údajů v
a) technickém průkazu silničního vozidla na základě schválení technické
způsobilosti přestavěného vozidla v případě silničního vozidla, nebo
b) průkazu způsobilosti drážního vozidla na základě schválení technické
způsobilosti přestavěného vozidla v případě vozidla určeného k provozu na dráze trolejbusové.
Vykazování plnění povinností
§ 7
(1) Zadavatel je povinen do 30 dnů od uzavření smlouvy podle § 2 odst.
1 písm. a) nebo b) nebo od konce každého kalendářního čtvrtletí v případě rámcové
dohody nebo dynamického nákupního systému, u nichž uveřejňuje výsledek souhrnně,
písemně sdělit Ministerstvu pro místní rozvoj ve vztahu ke smlouvě, které se veřejná
zakázka týká, počet
a) vozidel spadajících do působnosti tohoto zákona,
b) nízkoemisních vozidel, s výjimkou vozidel, která splňují podmínky
podle § 4 odst. 4, a
c) vozidel, která splňují podmínky podle § 4 odst. 4.
(2) Sděluje-li údaje podle odstavce 1 centrální zadavatel, je povinen současně
sdělit údaje podle odstavce 1 v členění na jednotlivé zadavatele, za které tento
centrální zadavatel plní povinnost podle odstavce 1.
(3) Objednatel je povinen předložit Ministerstvu dopravy písemnou souhrnnou
zprávu o plnění povinností podle § 4, v níž uvede seznam smluv o veřejných službách
v přepravě cestujících podle § 2 odst. 1 písm. c),
a) do 31. ledna 2026 za období ode dne nabytí účinnosti tohoto zákona
do 31. prosince 2025 a
b) do 31. ledna 2031 za období od 1. ledna 2026 do 31. prosince 2030.
(4) V případě smluv uzavřených na základě nabídkového řízení podle zákona
o veřejných službách v přepravě cestujících je objednatel povinen uvést ve zprávě
podle odstavce 3
a) evidenční číslo zakázky z oznámení o zahájení nabídkového řízení pro
výběr dopravce k uzavření smlouvy o veřejných službách v přepravě cestujících uveřejněného
ve Věstníku veřejných zakázek,
b) datum uzavření smlouvy,
c) odkaz na uveřejnění smlouvy, pokud byla uveřejněna, nebo text smlouvy,
pokud nebyla uveřejněna, a
d) ve vztahu k oznamovaným smlouvám, jichž se zpráva týká, počet
1. vozidel
spadajících do působnosti tohoto zákona včetně jejich kategorie,
2. nízkoemisních
vozidel s výjimkou vozidel, která splňují podmínky podle § 4 odst. 4, včetně jejich
kategorie, a
3. vozidel, která splňují podmínky podle § 4 odst. 4.
(5) V případě smluv uzavřených na základě přímého zadání podle zákona
o veřejných službách v přepravě cestujících je objednatel povinen uvést ve zprávě
podle odstavce 3
a) datum zahájení jednání s dopravcem,
b) datum uzavření smlouvy,
c) odkaz na uveřejnění smlouvy, pokud byla uveřejněna, nebo text smlouvy,
pokud nebyla uveřejněna, a
d) ve vztahu k oznamovaným smlouvám, jichž se zpráva týká, počet
1. vozidel
spadajících do působnosti tohoto zákona včetně jejich kategorie,
2. nízkoemisních
vozidel s výjimkou vozidel, která splňují podmínky podle § 4 odst. 4, včetně jejich
kategorie, a
3. vozidel, která splňují podmínky podle § 4 odst. 4.
(6) Povinnost podle
a) odstavce 1 se považuje za splněnou, pokud jsou údaje odeslány provozovateli
Věstníku veřejných zakázek při plnění povinnosti podle § 126, 137 nebo 142 zákona
o zadávání veřejných zakázek,
b) odstavce 2 se považuje za splněnou, pokud jsou údaje odeslány provozovateli
Věstníku veřejných zakázek v žádosti o uveřejnění formuláře podle podmínek stanovených
v provozním řádu provozovatele Věstníku veřejných zakázek zveřejněném na jeho internetových
stránkách.
§ 8
(1) Společné plnění povinností podle § 5 může zadavatel nebo objednatel
vykázat pouze prostřednictvím formuláře podle přílohy č. 2 nebo 3 k tomuto zákonu
odeslaného ve strojově čitelném formátu prostřednictvím datové schránky nebo jako
datovou zprávu podepsanou uznávaným elektronickým podpisem
a) Ministerstvu pro místní rozvoj, jde-li o veřejné zakázky podle § 2
odst. 1 písm. a) nebo b), nebo
b) Ministerstvu dopravy, jde-li o veřejné služby v přepravě cestujících
podle § 2 odst. 1 písm. c).
(2) Společné plnění povinností podle § 5 je vykázáno, pokud 2 nebo více
zadavatelů nebo objednatelů, kteří mají v úmyslu plnit povinnosti podle § 4 společně,
odešlou formulář podle odstavce 1
a) do 31. prosince 2025 za období ode dne nabytí účinnosti tohoto zákona
do 31. prosince 2025, nebo
b) do 31. prosince 2030 za období od 1. ledna 2026 do 31. prosince 2030.
(3) Náhradní plnění povinností podle § 6 může zadavatel vykázat pouze sdělením
Ministerstvu pro místní rozvoj, jde-li o veřejné zakázky, nebo objednatel sdělením
Ministerstvu dopravy, jde-li o veřejné služby v přepravě cestujících. V tomto sdělení
zadavatel nebo objednatel jednoznačně identifikuje vozidla, která byla předmětem
přestavby, a uvede popis technických změn provedených na vozidle.
(4) Náhradní plnění povinností podle § 6 je vykázáno, pokud zadavatel
nebo objednatel odešle sdělení podle odstavce 3 prostřednictvím datové schránky nebo
jako datovou zprávu podepsanou uznávaným elektronickým podpisem
a) do 31. prosince 2025 za období ode dne nabytí účinnosti tohoto zákona
do 31. prosince 2025, nebo
b) do 31. prosince 2030 za období od 1. ledna 2026 do 31. prosince 2030.
§ 9
Zpracování údajů o vykázaném plnění povinností
Na základě údajů vykázaných podle § 7 a 8 Ministerstvo pro místní rozvoj nebo
Ministerstvo dopravy vypočítá dosažené podíly nízkoemisních vozidel podle § 4 odst.
3 a 4 ve vztahu k jednotlivým zadavatelům nebo objednatelům a předá výsledky těchto
výpočtů bez zbytečného odkladu Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (dále jen "Úřad")
včetně podkladů pro tento výpočet.
§ 10
Dozor
(1) Dozor nad dodržováním tohoto zákona vykonává Úřad.
(2) Zadavatel nebo objednatel je povinen do 15 pracovních dnů ode dne doručení
výzvy předložit Úřadu
a) smlouvu na veřejnou zakázku a, je-li to ve výzvě požadováno, dokumenty
vztahující se k jejímu uzavření včetně dokumentů, které jsou součástí dokumentace
o zadávacím řízení,
b) smlouvu o veřejných službách v přepravě cestujících a, je-li to ve
výzvě požadováno, dokumenty vztahující se k jejímu uzavření včetně dokumentů, které
jsou součástí dokumentace nabídkového řízení, nebo
c) technický průkaz silničního vozidla vykázaného podle § 8 odst. 3 nebo
průkaz způsobilosti drážního vozidla, jde-li o vozidlo určené k provozu na dráze
trolejbusové vykázané podle § 8 odst. 3.
(3) Povinnost podle odstavce 2 je ve vztahu k dokumentům a informacím uloženým
v elektronickém nástroji, který má certifikát shody podle § 213 odst. 4 zákona o
zadávání veřejných zakázek, splněna i tehdy, pokud zadavatel zajistí Úřadu k těmto
dokumentům a informacím přístup po celou dobu řízení o přestupku až do jeho pravomocného
skončení. Platí, že takové dokumenty a informace jsou autentické, a to i v případě,
že byly původně vytvořeny mimo elektronický nástroj, který má certifikát shody podle
§ 213 odst. 4 zákona o zadávání veřejných zakázek.
Přestupky
§ 11
(1) Zadavatel nebo objednatel se dopustí přestupku tím, že
a) nesplní některou z povinností podle § 4,
b) vykáže údaje podle § 8 odst. 3, které neodpovídají technickému průkazu
silničního vozidla nebo průkazu způsobilosti drážního vozidla u vozidla určeného
k provozu na dráze trolejbusové,
c) zmaří výkon dozoru Úřadu tím, že ani na základě jeho opakované výzvy
podle § 10 odst. 2 nepředloží dokumenty, jejichž doručení je předmětem výzvy, nebo
d) nesplní povinnost podle § 10 odst. 2.
(2) Zadavatel se dopustí přestupku tím, že nesdělí Ministerstvu pro místní
rozvoj údaje podle § 7 odst. 1.
(3) Centrální zadavatel se dopustí přestupku tím, že nesdělí Ministerstvu
pro místní rozvoj údaje podle § 7 odst. 2.
(4) Objednatel se dopustí přestupku tím, že nepředloží Ministerstvu dopravy
písemnou souhrnnou zprávu podle § 7 odst. 3.
(5) Za přestupek podle odstavce 1 písm. a), b) nebo c) lze uložit pokutu
do 20 000 000 Kč.
(6) Za přestupek podle odstavce 1 písm. d) nebo odstavce 2, 3 nebo 4 lze
uložit pokutu do 200 000 Kč.
§ 12
(1) Přestupky podle tohoto zákona projednává Úřad.
(2) Alespoň jedna oprávněná úřední osoba podílející se na řízení o přestupku
vedeném u Úřadu v každém stupni musí mít vysokoškolské vzdělání získané v magisterském
studijním programu v oblasti vzdělávání Právo nebo obdobné vysokoškolské vzdělání
získané studiem na vysoké škole nezařazeným do oblasti vzdělávání. Ustanovení zákona
o odpovědnosti za přestupky a řízení o nich, která se týkají požadavků na vzdělání
oprávněných úředních osob, se na řízení o přestupcích podle tohoto zákona nepoužijí.
(3) V případě přestupků podle tohoto zákona se § 13 odst. 1, § 15 až 17,
24, 25, § 35 písm. a), d) a e), § 38 písm. e), § 42, 45 a 48 až 50 zákona o odpovědnosti
za přestupky a řízení o nich nepoužijí.
(4) Na řízení o přestupcích podle tohoto zákona se § 68 písm. b) a c), §
70, 71, 82, 87, § 88 odst. 1 a 2, § 89, § 93 odst. 1 písm. d), g) a h) a § 95 odst.
3 zákona o odpovědnosti za přestupky a řízení o nich nepoužijí.
§ 13
Přechodná ustanovení
(1) Tento zákon se nevztahuje na smlouvy na veřejné zakázky uzavřené
a) v zadávacích řízeních zahájených přede dnem nabytí účinnosti tohoto
zákona, nebo
b) na základě rámcové dohody nebo v dynamickém nákupním systému, pokud
bylo zadávací řízení na uzavření rámcové dohody nebo zavedení dynamického nákupního
systému zahájeno přede dnem nabytí účinnosti tohoto zákona.
(2) Tento zákon se nevztahuje na smlouvy na veřejné služby v přepravě cestujících,
u kterých bylo
a) nabídkové řízení zahájeno přede dnem nabytí účinnosti tohoto zákona,
nebo
b) jednání s dopravcem o přímém zadání zahájeno přede dnem nabytí účinnosti
tohoto zákona.
(3) Zadavatel nebo objednatel mohou písemně oznámit, že pro účely výpočtu
podílů nízkoemisních vozidel podle § 4 odst. 1 písm. a) bodu 1, § 4 odst. 1 písm.
b) bodu 1 a § 4 odst. 1 písm. c) bodu 1 mají být mezi vozidla zohledněná podle §
4 odst. 2 počítána také vozidla splňující podmínky podle § 4 odst. 2 ve vztahu ke
smlouvám na
a) veřejné zakázky uzavřeným v zadávacích řízeních zahájených od 2. srpna
2021 nebo na základě rámcové dohody nebo v dynamickém nákupním systému, pokud bylo
zadávací řízení na uzavření rámcové dohody nebo zavedení dynamického nákupního systému
zahájeno od 2. srpna 2021, nebo
b) veřejné služby v přepravě cestujících uzavřeným v nabídkových řízeních
zahájených od 2. srpna 2021 nebo na základě jednání s dopravcem o přímém zadání zahájeném
od 2. srpna 2021.
(4) Oznámení podle odstavce 3 musí být učiněno do 31. prosince 2025 zadavatelem
vůči Ministerstvu pro místní rozvoj nebo objednatelem vůči Ministerstvu dopravy.
(5) Pokud zadavatel nebo objednatel učiní oznámení podle odstavce 3, považují
se za vozidla vykázaná podle § 7 odst. 1 až 6 také vozidla vykázaná způsobem podle
§ 7 odst. 1 až 6 od 2. srpna 2021.
(6) Do doby nabytí účinnosti povinnosti používat formuláře podle přímo použitelného
předpisu Evropské unie upravujícího standardní formuláře pro uveřejňování oznámení
v oblasti zadávání veřejných zakázek12) se povinnost podle § 7 odst. 1 považuje za
splněnou, pokud jsou údaje zaslány provozovateli Věstníku veřejných zakázek v žádosti
o uveřejnění formuláře podle podmínek stanovených v provozním řádu provozovatele
Věstníku veřejných zakázek zveřejněném na jeho internetových stránkách.
§ 14
Účinnost
Tento zákon nabývá účinnosti prvním dnem kalendářního měsíce následujícího
po dni jeho vyhlášení.
Pekarová Adamová v. r.
Zeman v. r.
Fiala v. r.
Příl.1
Seznam služeb pro účely § 2 odst. 1 písm. b)
I------------------------------------I---------------------------------------I I Kód podle hlavního slovníku I Popis I I jednotného klasifikačního systému I I I pro účely veřejných zakázek podle I I I přímo použitelného předpisu I I I Evropské unie 13) I I I------------------------------------I---------------------------------------I I 60112000-6 I Služby veřejné silniční dopravy I I------------------------------------I---------------------------------------I I 60130000-8 I Služby jednoúčelové silniční osobní I I I dopravy I I------------------------------------I---------------------------------------I I 60140000-1 I Nepravidelná osobní doprava I I------------------------------------I---------------------------------------I I 90511000-2 I Sběr odpadu I I------------------------------------I---------------------------------------I I 60160000-7 I Silniční poštovní doprava I I------------------------------------I---------------------------------------I I 60161000-4 I Přeprava balíků I I------------------------------------I---------------------------------------I I 64121100-1 I Doručování pošty I I------------------------------------I---------------------------------------I I 64121200-2 I Doručování balíků I I------------------------------------I---------------------------------------I
Příl.2
Formulář pro oznámení o společném plnění povinností podle § 4, jde-li o veřejné
zakázky podle § 2 odst. 1 písm. a) nebo b)
Příl.3
Formulář pro oznámení o společném plnění povinností podle § 4, jde-li o veřejné
služby v přepravě cestujících podle § 2 odst. 1 písm. c)
1) Směrnice Evropského parlamentu a Rady 2009/33/ES ze dne 23. dubna 2009 o podpoře
čistých silničních vozidel na podporu nízkoemisní mobility. Směrnice Evropského parlamentu
a Rady (EU) 2019/1161 ze dne 20. června 2019, kterou se mění směrnice 2009/33/ES
o podpoře čistých a energeticky účinných silničních vozidel.
2) Čl. 5 odst. 4 nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 1370/2007 ze dne
23. října 2007 o veřejných službách v přepravě cestujících po železnici a silnici
a o zrušení nařízení Rady (EHS) č. 1191/69 a č. 1107/70, v platném znění.
3) Nařízení vlády č. 172/2016 Sb., o stanovení finančních limitů a částek pro
účely zákona o zadávání veřejných zakázek, ve znění pozdějších předpisů.
4) Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2018/858 ze dne 30. května 2018
o schvalování motorových vozidel a jejich přípojných vozidel, jakož i systémů, konstrukčních
částí a samostatných technických celků určených pro tato vozidla a o dozoru nad trhem
s nimi, o změně nařízení (ES) č. 715/2007 a č. 595/2009 a o zrušení směrnice 2007/46/ES,
v platném znění.
5) Nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 661/2009 ze dne 13. července
2009 o požadavcích pro schvalování typu motorových vozidel, jejich přípojných vozidel
a systémů, konstrukčních částí a samostatných technických celků určených pro tato
vozidla z hlediska obecné bezpečnosti, v platném znění.
6) Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 167/2013 ze dne 5. února 2013
o schvalování zemědělských a lesnických vozidel a dozoru nad trhem s těmito vozidly,
v platném znění.
7) Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 168/2013 ze dne 15. ledna 2013
o schvalování dvoukolových nebo tříkolových vozidel a čtyřkolek a dozoru nad trhem
s těmito vozidly, v platném znění.
8) § 4 zákona č. 239/2000 Sb., o integrovaném záchranném systému a o změně některých
zákonů, ve znění pozdějších předpisů.
9) § 1 odst. 1 zákona č. 361/2003 Sb., o služebním poměru příslušníků bezpečnostních
sborů, ve znění pozdějších předpisů.
10) Nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 715/2007 ze dne 20. června
2007 o schvalování typu motorových vozidel z hlediska emisí z lehkých osobních vozidel
a z užitkových vozidel (Euro 5 a Euro 6), v platném znění.
11) Nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 595/2009 ze dne 18. června
2009 o schvalování typu motorových vozidel a motorů z hlediska emisí z těžkých nákladních
vozidel (Euro VI) a o změně nařízení (ES) č. 715/2007 a směrnice 2007/46/ES a o zrušení
směrnic 80/1269/EHS, 2005/55/ES a 2005/78/ES, v platném znění.
12) Prováděcí nařízení Komise (EU) 2019/1780 ze dne 23. září 2019, kterým se
stanoví standardní formuláře pro uveřejňování oznámení v oblasti zadávání veřejných
zakázek a kterým se zrušuje prováděcí nařízení (EU) 2015/1986 ("elektronické formuláře").
13) Nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 2195/2002 ze dne 5. listopadu
2002 o společném slovníku pro veřejné zakázky (CPV), v platném znění.