470/2012 Sb.
VYHLÁŠKA
ze dne 19. prosince 2012
o užívání pozemních komunikací zpoplatněných mýtným
Změna: 307/2015 Sb.
Změna: 434/2016 Sb.
Změna: 458/2017 Sb.
Změna: 247/2018 Sb.
Změna: 243/2019 Sb.
Změna: 243/2019 Sb. (část)
Změna: 485/2020 Sb.
Změna: 485/2020 Sb. (část)
Změna: 528/2021 Sb.
Změna: 528/2021 Sb. (část)
Změna: 368/2022 Sb.
Změna: 41/2024 Sb.
Ministerstvo dopravy stanoví podle § 46 odst. 2 zákona č. 13/1997 Sb., o pozemních
komunikacích, ve znění zákona č. 102/2000 Sb., zákona č. 132/2000 Sb., zákona č.
489/2001 Sb., zákona č. 256/2002 Sb., zákona č. 259/2002 Sb., zákona č. 320/2002
Sb., zákona č. 358/2003 Sb., zákona č. 186/2004 Sb., zákona č. 80/2006 Sb., zákona
č. 311/2006 Sb., zákona č. 347/2009 Sb., zákona č. 406/2010 Sb., zákona č. 152/2011
Sb., zákona č. 288/2011 Sb. a zákona č. 196/2012 Sb., (dále jen „zákon“):
§ 1
Předmět úpravy
Tato vyhláška zapracovává příslušné předpisy Evropské unie5) a upravuje
a) pozemní komunikace, jejichž užití podléhá mýtnému,
b) další skutečnosti uváděné v evidenci údajů o mýtném nezbytné pro provozování
systému elektronického mýtného,
c) výši kauce při poskytnutí elektronického zařízení,
d) způsob provádění evidence údajů o mýtném,
e) způsob nakládání s elektronickým zařízením a podmínky jeho užívání,
f) způsob úhrady mýtného,
g) druhy údajů, které jsou potřebné k zadání do elektronického zařízení
a které umožňují stanovení mýtného,
h) strukturu, popis a způsob výpočtu nákladů a způsob stanovení sazeb mýtného,
i) způsob určení emisní třídy CO
2
vozidla v systému elektronického mýtného
aj) náležitosti plánu rizik.
§ 2
Pozemní komunikace, za jejichž užívání je vybíráno mýtné
Pozemní komunikace, za jejichž užívání je vybíráno mýtné, jsou uvedeny v přílohách
č. 1 a 2 k této vyhlášce.
§ 4
Evidence údajů o mýtném
Evidence údajů o mýtném obsahuje informace uvedené v § 22c odst. 2 zákona
a dále:
a) číslo mýtného účtu vozidla v systému elektronického mýtného,
b) režim placení a způsob placení mýtného.
§ 5
Způsob provádění evidence údajů o mýtném
(1) Evidence údajů o mýtném zahrnuje přihlášení vozidla do režimu placení předem
nebo následného placení, které se provádí na kontaktních nebo distribučních místech
anebo prostřednictvím zákaznické samoobsluhy.
(2) Evidence údajů o mýtném se provádí na základě kopie osvědčení o registraci
vozidla nebo na základě obdobného dokladu vydaného jiným než členským státem Evropské
unie a údaje o tom, zda evidované vozidlo má pokovené čelní sklo.
(3) Jde-li o vozidlo v systému elektronického mýtného registrované v České
republice, provozovatel systému elektronického mýtného provádí evidenci údajů o mýtném
rovněž na základě údajů, které mu byly vydány z registru silničních vozidel.
(4) Emisní třída CO
2
vozidla v systému elektronického mýtného se určí a
zapíše v evidenci údajů o mýtném a) na základě údajů z registru silničních vozidel,
b) na základě údajů obsažených v osvědčení o registraci vozidla nebo obdobném
dokladu vydaném jiným než členským státem Evropské unie,
c) na základě údajů obsažených v prohlášení o shodě vozidla s typem vozidla6)
nebo souboru informací pro zákazníky podle přímo použitelného předpisu Evropské unie
upravujícího stanovení emisí CO
2
a spotřebu paliva u těžkých nákladních vozidel7),
byl-li některý z těchto dokladů provozovatelem vozidla předložen a obsahuje-li údaje
potřebné pro určení emisní třídy CO2
vozidla, nebod) postupem podle § 17a odst. 3 věty druhé.
§ 6
Evidované údaje
Provozovatel vozidla informuje nejdéle do pěti dnů provozovatele systému elektronického
mýtného o změnách v evidovaných údajích včetně režimu placení a předloží mu elektronické
zařízení.
§ 7
Způsob evidence údajů o mýtném při změně provozovatele vozidla
Při převodu vozidla na jiného provozovatele odhlásí původní provozovatel vozidlo
ze systému elektronického mýtného.
§ 8
Odhlášení ze systému elektronického mýtného
(1) Provozovatel vozidla odhlásí vozidlo u provozovatele systému elektronického
mýtného a vrátí mu elektronické zařízení na kontaktním nebo distribučním místě anebo
prostřednictvím provozovatele poštovních služeb. Při odhlášení vozidla provozovatel
vozidla předloží osvědčení o registraci vozidla anebo jiný doklad prokazující vyjmutí
vozidla z registru vozidel. Uvedené doklady lze nahradit dokladem totožnosti provozovatele
vozidla nebo zástupce provozovatele vozidla, je-li zástupce provozovatele vozidla
v mýtném systému registrován.
(2) V případě, kdy elektronické zařízení nemůže být vráceno (například v případě
jeho ztráty nebo zničení), odhlašuje se vozidlo písemným oznámením provozovateli
systému elektronického mýtného na kontaktní nebo distribuční místo.
(3) Pokud při odhlášení zbývá nespotřebované předplacené mýtné, bude tato částka
vrácena provozovateli vozidla.
§ 9
Způsoby úhrady mýtného
(1) Mýtné se hradí buď v režimu placení předem, nebo v režimu následného placení.
(2) V režimu placení předem lze mýtné předplatit:
a) hotově na kontaktních a distribučních místech, nebo
b) platebními prostředky stanovenými ve smluvních podmínkách provozovatele
systému elektronického mýtného.
§ 10
Elektronické zařízení
(1) Elektronické zařízení smí být užíváno pouze způsobem upraveným zákonem
a touto vyhláškou.
(2) Pokud dojde k poruše elektronického zařízení, zajistí provozovatel nebo
řidič vozidla před užitím zpoplatněné komunikace jeho výměnu za plně funkční. V případě
poruchy elektronického zařízení v průběhu užívání zpoplatněné pozemní komunikace
zajistí provozovatel nebo řidič vozidla výměnu za plně funkční elektronické zařízení
na nejbližším kontaktním nebo distribučním místě.
(3) Provozovatel systému elektronického mýtného je oprávněn zablokovat elektronické
zařízení z důvodu závažného porušení smluvních podmínek provozovatele systému elektronického
mýtného; na zablokování elektronického zařízení musí být provozovatel vozidla předem
upozorněn. Pokud dojde k zablokování elektronického zařízení v průběhu užívání zpoplatněné
pozemní komunikace, zajistí provozovatel nebo řidič vozidla výměnu za plně funkční
elektronické zařízení na nejbližším kontaktním nebo distribučním místě.
(4) Elektronické zařízení může být použito jen v tom režimu placení, pro který
bylo vozidlo zaevidováno do systému elektronického mýtného.
§ 11
Ztráta elektronického zařízení
Ztrátu, krádež a jiné případy, kdy se elektronické zařízení dostane z držení
provozovatele nebo řidiče vozidla (dále jen „ztráta“), provozovatel nebo řidič vozidla
okamžitě nahlásí provozovateli systému elektronického mýtného včetně identifikačních
údajů o vozidle.
§ 12
Přeprava elektronického zařízení bez povinnosti platit mýtné
V případě, že má být elektronické zařízení přepravováno po zpoplatněné pozemní
komunikaci bez povinnosti platit mýtné (například při přepravě pro jiné vozidlo),
musí být deaktivováno nebo uvedeno do režimu určeného pro takovouto přepravu.
§ 13
Nastavení údajů do elektronického zařízení
Řidič zadá při každé změně údajů před užitím zpoplatněné pozemní komunikace
do elektronického zařízení údaje o počtu všech náprav, a to způsobem uvedeným v návodu.
Dvojnáprava nebo trojnáprava1) na přípojném vozidle se považuje za dvě nebo tři nápravy.
§ 14
Kontrola funkčnosti elektronického zařízení
Řidič kontroluje před začátkem, v průběhu a po ukončení užívání zpoplatněné
pozemní komunikace, zda je elektronické zařízení plně funkční, a bezodkladně nahlásí
provozovateli systému elektronického mýtného nebo poskytovateli evropského mýtného
jakékoliv zjištěné vady nebo nedostatky ve fungování elektronického zařízení. V průběhu
jízdy řidič dbá signálů elektronického zařízení podle návodu. Pro účely tohoto ustanovení
se ukončením užívání zpoplatněné pozemní komunikace a jeho opětovným začátkem myslí
také jakékoliv přerušení jízdy po zpoplatněné pozemní komunikaci.
§ 15
Popis nákladů vynaložených na zpoplatněné pozemní komunikace, jejichž návratnost
má být uložením mýtného dosažena
(1) Náklady na výstavbu zpoplatněných pozemních komunikací zahrnují veškeré
náklady bezprostředně související s jejich výstavbou, které tvoří
a) cena staveb a pozemků,
b) náklady na financování výstavby zpoplatněných pozemních komunikací,
c) náklady na zpracování projektových dokumentací,
d) náklady na archeologický, geologický a jiný obdobný průzkum,
e) odpisy ve smyslu jiných právních předpisů3).
(2) Náklady na údržbu a opravu zpoplatněných pozemních komunikací zahrnují
podle vyhlášky, kterou se provádí zákon o pozemních komunikacích8), veškeré náklady
na
a) běžnou údržbu,
b) souvislou údržbu,
c) opravy a
d) zimní údržbu.
(3) Náklady na správu související s provozem zpoplatněných pozemních komunikací
zahrnují ostatní náklady neuvedené v odstavcích 1 a 2, jejichž vynaložení přímo souvisí
s provozem na zpoplatněných pozemních komunikacích a které zároveň nesouvisí s výstavbou
a provozem systému elektronického mýtného. Mezi tyto náklady patří též platby vyplývající
z koncesních smluv.
(4) Náklady na výstavbu a provoz systému elektronického mýtného zahrnují
a) náklady na výstavbu, zřízení a údržbu stanovišť pro výběr mýtného,
b) náklady související s provozem, správou, výběrem a vymáháním mýtného,
c) odpisy ve smyslu jiných právních předpisů3).
(5) Do nákladů na výstavbu zpoplatněných pozemních komunikací podle odstavce
1 se zahrnou
a) náklady na výstavbu pozemních komunikací dokončených po 10. červnu 1978
do data aktualizace výpočtu nákladů, které se určí poměrem, jenž odpovídá podílu
plánované doby životnosti zpoplatněných pozemních komunikací, která zbývá po datu
aktualizace výpočtu nákladů na celkové předpokládané době životnosti zpoplatněných
pozemních komunikací,
b) náklady vynaložené a předpokládané na výstavbu pozemních komunikací,
které jsou k datu aktualizace výpočtu nákladů ve výstavbě,
c) předpokládané náklady na výstavbu plánovaných pozemních komunikací,
které jsou zaneseny v územně plánovací dokumentaci; tyto náklady jsou rozloženy podle
plánované životnosti pozemní komunikace, nejméně však na období 20 let.
§ 15a
Popis nákladů vyvolaných znečištěním ovzduší při provozu vozidel na zpoplatněných
pozemních komunikacích, jejichž návratnost má být uložením mýtného dosažena
Náklady vyvolané znečištěním ovzduší při provozu vozidel v systému elektronického
mýtného na zpoplatněných pozemních komunikacích, jejichž návratnost má být uložením
mýtného dosažena, tvoří
a) náklady na vysazování a ošetřování silniční vegetace zpoplatněných pozemních
komunikací,
b) náklady na opatření vedoucí ke snížení znečištění ovzduší v tunelech
zpoplatněných pozemních komunikací,
c) náklady na ochranu před znečišťováním půdy smyvy ze zpoplatněných
pozemních komunikací vynaložené na
1. odvodňovací zařízení,
2. čištění vod a likvidaci
kalů,
d) náklady na realizaci opatření souvisejících se zvýšením plynulosti dopravy
na zpoplatněných pozemních komunikacích, které zahrnují náklady na inteligentní dopravní
systémy,
e) ostatní náklady neuvedené v písmenech a) až d), přímo vyvolané znečištěním
ovzduší při provozu vozidel v systému elektronického mýtného na zpoplatněných pozemních
komunikacích.
§ 15b
Popis nákladů vyvolaných hlukem při provozu vozidel na zpoplatněných pozemních
komunikacích, jejichž návratnost má být uložením mýtného dosažena
Náklady vyvolané hlukem při provozu vozidel v systému elektronického mýtného
na zpoplatněných pozemních komunikacích, jejichž návratnost má být uložením mýtného
dosažena, tvoří
a) náklady na realizaci protihlukových opatření vedoucích ke snížení
hluku z provozu na zpoplatněných pozemních komunikacích vynaložené na
1. směsi pro
obrusné vrstvy se sníženou hlučností,
2. zemní valy,
3. protihlukové stěny,
4. protihlukové
polovegetační stěny,
5. zemní valy kombinované s protihlukovou stěnou,
6. mobilní protihlukové
stěny,
b) náklady na protihlukové úpravy na pozemních objektech ohrožených hlukem
z provozu na zpoplatněných pozemních komunikacích vynaložené na
1. výměnu oken s
deklarovanou vzduchovou neprůzvučností,
2. dotěsnění otvorů a výplně otvorů (např.
další vrstvou skla či typem výplně s vyšším stupněm zvukové izolace),
3. průhledné
předstěny,
4. akustické absorpční obklady,
c) ostatní náklady neuvedené v písmenu a) nebo b) přímo vyvolané hlukem
při provozu vozidel v systému elektronického mýtného na zpoplatněných pozemních komunikacích.
§ 15c
Popis nákladů vyvolaných emisemi CO
2
při provozu vozidel na zpoplatněných pozemních
komunikacích, jejichž návratnost má být uložením mýtného dosaženaNáklady vyvolané emisemi CO
2
při provozu vozidel v systému elektronického
mýtného na zpoplatněných pozemních komunikacích, jejichž návratnost má být uložením
mýtného dosažena, tvoří náklady na a) dosažení úspor energií v oblasti dopravy a dopravní infrastruktury,
b) podporu obnovitelných zdrojů energie v oblasti dopravy a dopravní infrastruktury,
c) výstavbu dobíjecích a plnicích stanic a jiných staveb a zařízení, které
slouží k prodeji nebo výdeji alternativních paliv k pohonu dopravních prostředků,
d) změnu postupů při výstavbě a správě dopravní infrastruktury vedoucí
ke snížení emisí CO
2
,e) adaptaci na změny klimatu a
f) náhradu újmy vyvolané změnami klimatu.
§ 16
Způsob výpočtu nákladů, jejichž návratnost má být uložením mýtného dosažena
Náklady, jejichž návratnost má být uložením mýtného dosažena, se určí poměrem
ze součtu nákladů uvedených v § 15, 15a, 15b a 15c, vztažených ke skutečným nebo
předpokládaným provozním výkonům vozidel v systému elektronického mýtného. Při výpočtu
nákladů pouze pro určitou část komunikací se použije jen odpovídající část nákladů
vztažená ke skutečným nebo předpokládaným provozním výkonům vozidel v systému elektronického
mýtného. Pro výpočet se použijí náklady za kalendářní rok.
§ 17
Způsob stanovení sazeb mýtného
(1) Výpočet sazeb mýtného se provede na skutečném nebo předpokládaném podílu
vozidel v systému elektronického mýtného na ujetých kilometrech na zpoplatněných
pozemních komunikacích. Pro výpočet lze použít pouze podíl nákladů vypočtených podle
§ 15, 15a, 15b a 15c a vztažených zvlášť pro dálnice a zvlášť pro vybrané silnice
I. třídy, uvedené v přílohách č. 1 a 2 k této vyhlášce. Uvedený podíl nákladů se
přiřadí pouze ke skutečnému nebo předpokládanému podílu vozidel v systému elektronického
mýtného. Takto stanovený podíl nákladů se rozdělí podle podmínek stanovených v jiném
právním předpise4) a vztahuje se vždy ke skutečným nebo předpokládaným provozním
výkonům vozidel v systému elektronického mýtného.
(2) Jednotlivé sazby mýtného jsou rozlišeny tak, aby celkový výnos z uloženého
mýtného za období kalendářního roku nepřekročil poměrnou část nákladů, jejichž návratnost
má být uložením mýtného dosažena.
§ 17a
Způsob určení emisní třídy CO
2
vozidla v systému elektronického mýtného(1) Vozidlu v systému elektronického mýtného používajícímu jako palivo výlučně
elektrickou energii nebo vodík se určí emisní třída CO
2
č. 5.(2) Vozidlu v systému elektronického mýtného, které nepoužívá jako palivo výlučně
elektrickou energii nebo vodík, které patří do podskupiny vozidel podle přímo použitelného
předpisu Evropské unie upravujícího výkonnostní normy pro emise CO
2
pro nová těžká
vozidla9) a které bylo poprvé zaregistrováno po dni 30. června 2019, se určí emisní
třída CO2
č. 1, 2, 3 nebo 4 podle předpisu Evropské unie upravujícího výběr poplatků
za užívání pozemních komunikací vozidly10). Provozovatel systému elektronického mýtného
určí emisní třídu CO2
vozidla v souladu s přílohou č. 3 k této vyhlášce podle podskupiny,
do níž vozidlo patří, jeho specifických emisí CO2
a data jeho první registrace.(3) Vozidlu v systému elektronického mýtného, které není uvedeno v odstavci
1 ani 2, se určí emisní třída CO
2
č. 1. Tato emisní třída CO2
se určí rovněž vozidlu,
u něhož nelze určit emisní třídu CO2
č. 2, 3, 4 nebo 5 na základě údajů z registru
silničních vozidel nebo údajů obsažených v osvědčení o registraci vozidla nebo obdobném
dokladu vydaném jiným než členským státem Evropské unie, pokud provozovatel vozidla
nepředložil provozovateli systému elektronického mýtného prohlášení o shodě vozidla
s typem vozidla6) nebo soubor informací pro zákazníky podle přímo použitelného předpisu
Evropské unie upravujícího stanovení emisí CO2
a spotřebu paliva u těžkých nákladních
vozidel7) obsahující údaje potřebné pro určení emisní třídy CO2
vozidla.§ 18
Náležitosti plánu pro řízení rizik
Plán řízení rizik obsahuje určení a vyhodnocení rizik souvisejících s poskytováním
evropské služby elektronického mýtného, jakož i vhodné postupy pro zmírňování, odstraňování
a průběžné sledování těchto rizik. Plán řízení rizik obsahuje opatření zaměřující
se především na řízení rizik souvisejících s
a) likviditou podniku poskytovatele evropského mýtného a peněžními toky
z provozní činnosti,
b) makroekonomickým vývojem,
c) změnami konkurenceschopnosti při poskytování evropské služby elektronického
mýtného,
d) poškozením pověsti podniku poskytovatele evropského mýtného,
e) potížemi při zajištění nepřetržitého poskytování evropské služby elektronického
mýtného ve všech systémech elektronického mýtného a možnými výpadky pokrytí některého
systému elektronického mýtného,
f) přerušením podnikání,
g) potížemi při dosahování požadované úrovně poskytovaných služeb,
h) právní odpovědností vůči třetím osobám,
i) změnou právní úpravy.
§ 18a
Výjimky z této vyhlášky
(1) Ustanovení § 5 až 8, § 10 odst. 3 a § 11 se nepoužijí v případě, kdy provozovatel
vozidla nemá uzavřenu smlouvu s provozovatelem systému elektronického mýta a má uzavřenu
výhradně smlouvu o poskytování evropské služby elektronického mýtného s poskytovatelem
evropského mýtného.
(2) V případě provozovatelů vozidel, kteří mají uzavřenu smlouvu o poskytování
evropské služby elektronického mýtného, se zápis do evidence údajů o mýtném provádí
na základě těch údajů, které provozovateli systému elektronického mýtného poskytl
poskytovatel evropského mýtného.
§ 19
Zrušovací ustanovení
Zrušuje se:
1. Vyhláška č. 527/2006 Sb., o užívání zpoplatněných pozemních komunikací
a o změně vyhlášky Ministerstva dopravy a spojů č. 104/1997 Sb., kterou se provádí
zákon o pozemních komunikacích, ve znění pozdějších předpisů.
2. Vyhláška č. 323/2007 Sb., kterou se mění vyhláška č. 527/2006 Sb., o
užívání zpoplatněných pozemních komunikací a o změně vyhlášky Ministerstva dopravy
a spojů č. 104/1997 Sb., kterou se provádí zákon o pozemních komunikacích, ve znění
pozdějších předpisů.
3. Vyhláška č. 14/2009 Sb., kterou se mění vyhláška č. 527/2006 Sb., o
užívání zpoplatněných pozemních komunikací a o změně vyhlášky Ministerstva dopravy
a spojů č. 104/1997 Sb., kterou se provádí zákon o pozemních komunikacích, ve znění
pozdějších předpisů.
4. Vyhláška č. 483/2009 Sb., kterou se mění vyhláška č. 527/2006 Sb., o
užívání zpoplatněných pozemních komunikací a o změně vyhlášky Ministerstva dopravy
a spojů č. 104/1997 Sb., kterou se provádí zákon o pozemních komunikacích, ve znění
pozdějších předpisů.
5. Vyhláška č. 333/2010 Sb., kterou se mění vyhláška č. 527/2006 Sb., o
užívání zpoplatněných pozemních komunikací a o změně vyhlášky Ministerstva dopravy
a spojů č. 104/1997 Sb., kterou se provádí zákon o pozemních komunikacích, ve znění
pozdějších předpisů.
6. Vyhláška č. 356/2011 Sb., kterou se mění vyhláška č. 527/2006 Sb., o
užívání zpoplatněných pozemních komunikací a o změně vyhlášky Ministerstva dopravy
a spojů č. 104/1997 Sb., kterou se provádí zákon o pozemních komunikacích, ve znění
pozdějších předpisů.
Ministr:
Ing. Stanjura v. r.
Příloha 1
Seznam dálnic, jejichž užití podléhá mýtnému
I----------I-----------------------------------------------------I------------I I Označení I Úsek I Délka (km) I I----------I-----------------------------------------------------I------------I I D0 I Praha, Satalice-Praha, Běchovice (exity 58-62) I 4,6 I I----------I-----------------------------------------------------I------------I I D0 I Modletice (Dl)-Praha, Ruzyně (exity 76-28) I 37,1 I I----------I-----------------------------------------------------I------------I I Dl I Průhonice-Říkovice (exity 6-272) I 274,1 I I----------I-----------------------------------------------------I------------I I Dl I Přerov, Předmostí-státní hranice (km 282 až km 377) I 97,0 I I----------I-----------------------------------------------------I------------I I D2 I Brno, jih-státní hranice (exit 1 až km 61) I 61,4 I I----------I-----------------------------------------------------I------------I I D3 I Mezno-Úsilné (km 62 až exit 131) I 71,3 I I----------I-----------------------------------------------------I------------I I D4 I Jíloviště-Háje (exity 9-15) I 41,9 I I----------I-----------------------------------------------------I------------I I D4 I Rádobytce-Nová Hospoda (km 77 až exit 84) I 6,7 I I----------I-----------------------------------------------------I------------I I D5 I Praha, Třebonice-státní hranice (exit 1 až km 151) I 156,1 I I----------I-----------------------------------------------------I------------I I D6 I Praha, Řepy-Krupá (exit 1 až km 49) I 49,4 I I----------I-----------------------------------------------------I------------I I D6 I Lubenec, východ-Bošov (km 75 až exit 83) I 8,8 I I----------I-----------------------------------------------------I------------I I D6 I Jenišov-Cheb, sever (exity 131-169) I 39,2 I I----------I-----------------------------------------------------I------------I I D7 I Praha, Ruzyně-Knovíz (exity 2-18) I 17,0 I I----------I-----------------------------------------------------I------------I I D7 I Panenský Týnec-Louny, západ (km 34,5-km 51) I 17,0 I I----------I-----------------------------------------------------I------------I I D7 I Postoloprty-Spořice (exity 56-78) I 23,6 I I----------I-----------------------------------------------------I------------I I D8 I Praha, Březiněves-státní hranice (km -3,5 až km 92) I 98,7 I I----------I-----------------------------------------------------I------------I I D10 I Praha, Satalice-Ohrazenice (exity 1-71) I 72,7 I I----------I-----------------------------------------------------I------------I I D11 I Praha, Horní Počernice-Jaroměř, sever (exity 1-113) I 116,1 I I----------I-----------------------------------------------------I------------I I D35 I Sedlice-Ostrov (exit 127 až km 158) I 32,4 I I----------I-----------------------------------------------------I------------I I D35 I Mohelnice, jih-Křelov (exity 235-261) I 27,3 I I----------I-----------------------------------------------------I------------I I D35 I Olomouc, Topolany-Lipník nad Bečvou I 33,3 I I I (km 264 až exit 296) I I I----------I-----------------------------------------------------I------------I I D46 I Vyškov, východ-Olomouc, Slavonín (exit 1 až km 39) I 41,1 I I----------I-----------------------------------------------------I------------I I D48 I Bělotín-Jeseník nad Odrou (exity 1-8) I 8,6 I I----------I-----------------------------------------------------I------------I I D48 I Palačov-Nový Jičín, centrum (km 12-exit 21) I 9,0 I I----------I-----------------------------------------------------I------------I I D48 I Rybí-Žukov (km 24 až exit 70) I 45,7 I I----------I-----------------------------------------------------I------------I I D52 I Rajhrad-Pohořelice, jih (exity 10-26) I 17,0 I I----------I-----------------------------------------------------I------------I I D55 I Hulín-Napajedla (exity 16-34) I 20,2 I I----------I-----------------------------------------------------I------------I I D56 I Ostrava, Hrabová-Frýdek-Místek (exit 39 až km 54) I 14,9 I I----------I-----------------------------------------------------I------------I
Příloha 2
Seznam silnic I. třídy, jejichž užití podléhá mýtnému
I----------I----------------------------------------------------I------------I I Označení I Úsek I Délka (km) I I----------I----------------------------------------------------I------------I I I/3 I Mirošovice-Mezno I 46,8 I I----------I----------------------------------------------------I------------I I I/4 I Praha-Jíloviště I 5,3 I I----------I----------------------------------------------------I------------I I I/6 I Bošov-Karlovy Vary I 29,7 I I----------I----------------------------------------------------I------------I I I/7 I Spořice-Chomutov (exity 78-82) I 3,4 I I----------I----------------------------------------------------I------------I I I/11 I Krásné Pole-Ostrava I 8,7 I I----------I----------------------------------------------------I------------I I I/12 I Praha-Kolín I 32,5 I I----------I----------------------------------------------------I------------I I I/16 I Řevničov-Bezděčín I 75,6 I I----------I----------------------------------------------------I------------I I I/16 I Mladá Boleslav-Úlibice I 37,6 I I----------I----------------------------------------------------I------------I I I/19 I Oltyně-Čekanice I 10,4 I I----------I----------------------------------------------------I------------I I I/19 I Tábor-Pelhřimov I 38,1 I I----------I----------------------------------------------------I------------I I I/20 I Plzeň-České Budějovice I 109,0 I I----------I----------------------------------------------------I------------I I I/22 I Vodňany-Klatovy I 55,9 I I----------I----------------------------------------------------I------------I I I/26 I Plzeň-Folmava I 51,7 I I----------I----------------------------------------------------I------------I I I/27 I Plzeň, Litice-Klatovy I 30,8 I I----------I----------------------------------------------------I------------I I I/30 I Lovosice-Ústí nad Labem I 14,4 I I----------I----------------------------------------------------I------------I I I/33 I Semonice-Náchod I 18,2 I I----------I----------------------------------------------------I------------I I I/34 I České Budějovice-Jindřichův Hradec I 43,7 I I----------I----------------------------------------------------I------------I I I/34 I Jarošov nad Nežárkou-Koclířov I 120,8 I I----------I----------------------------------------------------I------------I I I/35 I Bílý Kostel nad Nisou-Ohrazenice I 33,8 I I----------I----------------------------------------------------I------------I I I/35 I Turnov-Jičín I 13,8 I I----------I----------------------------------------------------I------------I I I/35 I Úlibice-Všestary (MÚK s D11) I 28,8 I I----------I----------------------------------------------------I------------I I I/35 I Hradec Králové-Mohelnice I 89,3 I I----------I----------------------------------------------------I------------I I I/35 I Křelov-Olomouc I 2,9 I I----------I----------------------------------------------------I------------I I I/37 I Hradec Králové-Pardubice I 17,3 I I----------I----------------------------------------------------I------------I I I/38 I Jestřebí-Mladá Boleslav I 31,1 I I----------I----------------------------------------------------I------------I I I/38 I Poděbrady-Hatě I 157,4 I I----------I----------------------------------------------------I------------I I I/43 I Brno-Svitavy I 53,8 I I----------I----------------------------------------------------I------------I I I/46 I Olomouc, Slavonín-Olomouc, centrum I 0,9 I I----------I----------------------------------------------------I------------I I I/47 I Kroměříž-Hulín I 3,4 I I----------I----------------------------------------------------I------------I I I/47 I Přerov-Bělotín I 26,1 I I----------I----------------------------------------------------I------------I I I/48 I Bělotín-Rybí I 22,1 I I----------I----------------------------------------------------I------------I I I/50 I Holubice-Rovné I 86,1 I I----------I----------------------------------------------------I------------I I I/52 I Brno-Rajhrad I 5,9 I I----------I----------------------------------------------------I------------I I I/52 I Pohořelice-Mikulov I 23,3 I I----------I----------------------------------------------------I------------I I I/55 I Přerov-Hulín I 11,4 I I----------I----------------------------------------------------I------------I I I/58 I Příbor-Krmelín I 12,2 I I----------I----------------------------------------------------I------------I I I/63 I Bystřany-Řehlovice I 7,5 I I----------I----------------------------------------------------I------------I I I/68 I Třanovice-Mosty u Jablunkova I 33,7 I I----------I----------------------------------------------------I------------I
Příloha 3
Určení emisní třídy CO
2
vozidla v systému elektronického mýtnéhoI--------------------------I---------I---------I---------I---------I---------I----------I---------I---------I---------I----------I----------I---------I I Období, ve kterém bylo I 07/2019 I 07/2020 I 07/2021 I 07/2022 I 07/2023 I 07/2024 I 07/2025 I 07/2026 I 07/2027 I 07/2028 I 07/2029 I 07/2030 I I vozidlo poprvé I - I - I - I - I - I - I - I - I - I - I - I - I I zaregistrováno I 06/2020 I 06/2021 I 06/2022 I 06/2023 I 06/2024 I 06/2025 I 06/2026 I 06/2027 I 06/2028 I 06/2029 I 06/2030 I 06/2031 I I--------------------------I---------I---------I---------I---------I---------I----------I---------I---------I---------I----------I----------I---------I I Podskupina vozidel 4-UD I I--------------------------I---------I---------I---------I---------I---------I----------I---------I---------I---------I----------I----------I---------I I Emisní třída CO2č. 1 = I 291,869 I 284,572 I 277,275 I 269,978 I 262,682 I 255,385 I 248,088 I 239,332 I 230,576 I 221,8201 I 213,064 I 204,308 I I specifické emise CO2I I I I I I I I I I I I I I (g/tkm) vyšší nebo rovné I I I I I I I I I I I I I I--------------------------I---------I---------I---------I---------I---------I----------I---------I---------I---------I----------I----------I---------I I Emisní třída CO2č. 2 = I 291,869 I 284,572 I 277,275 I 269,978 I 262,682 I 255,385 I 248,088 I 239,332 I 230,576 I 221,8201 I 213,064 I 204,308 I I specifické emise CO2I I I I I I I I I I I I I I (g/tkm) nižší než I I I I I I I I I I I I I I--------------------------I---------I---------I---------I---------I---------I----------I---------I---------I---------I----------I----------I---------I I Emisní třída CO2č. 3 = I 282,652 I 275,585 I 268,519 I 261,453 I 254,386 I 247,3202 I 240,254 I 231,774 I 223,295 I 214,815 I 206,336 I 197,856 I I specifické emise CO2I I I I I I I I I I I I I I (g/tkm) nižší než I I I I I I I I I I I I I I--------------------------I---------I---------I---------I---------I---------I----------I---------I---------I---------I----------I----------I---------I I Emisní třída CO2č. 4 = I 153,615 I 153,615 I 153,615 I 153,615 I 153,615 I 153,615 I 153,615 I 153,615 I 153,615 I 153,615 I 153,615 I 153,615 I I specifické emise CO2I I I I I I I I I I I I I I (g/tkm) nižší než I I I I I I I I I I I I I I--------------------------I---------I---------I---------I---------I---------I----------I---------I---------I---------I----------I----------I---------I I Podskupina vozidel 4-RD I I--------------------------I---------I---------I---------I---------I---------I----------I---------I---------I---------I----------I----------I---------I I Emisní třída CO2č. 1 = I 187,302 I 182,619 I 177,937 I 173,254 I 168,572 I 163,889 I 159,207 I 153,588 I 147,969 I 142,3495 I 136,7305 I 131,111 I I specifické emise CO2I I I I I I I I I I I I I I (g/tkm) vyšší nebo rovné I I I I I I I I I I I I I I--------------------------I---------I---------I---------I---------I---------I----------I---------I---------I---------I----------I----------I---------I I Emisní třída CO2č. 2 = I 187,302 I 182,619 I 177,937 I 173,254 I 168,572 I 163,889 I 159,207 I 153,588 I 147,969 I 142,3495 I 136,7305 I 131,111 I I specifické emise CO2I I I I I I I I I I I I I I (g/tkm) nižší než I I I I I I I I I I I I I I--------------------------I---------I---------I---------I---------I---------I----------I---------I---------I---------I----------I----------I---------I I Emisní třída CO2č. 3 = I 181,387 I 176,853 I 172,318 I 167,783 I 163,248 I 158,714 I 154,179 I 148,738 I 143,296 I 137,854 I 132,413 I 126,971 I I specifické emise CO2I I I I I I I I I I I I I I (g/tkm) nižší než I I I I I I I I I I I I I I--------------------------I---------I---------I---------I---------I---------I----------I---------I---------I---------I----------I----------I---------I I Emisní třída CO2č. 4 = I 98,580 I 98,580 I 98,580 I 98,580 I 98,580 I 98,580 I 98,580 I 98,580 I 98,580 I 98,580 I 98,580 I 98,580 I I specifické emise CO2I I I I I I I I I I I I I I (g/tkm) nižší než I I I I I I I I I I I I I I--------------------------I---------I---------I---------I---------I---------I----------I---------I---------I---------I----------I----------I---------I I Podskupina vozidel 4-LH I I--------------------------I---------I---------I---------I---------I---------I----------I---------I---------I---------I----------I----------I---------I I Emisní třída CO2č. 1 = I 100,662 I 98,145 I 95,629 I 93,112 I 90,596 I 88,079 I 85,563 I 82,543 I 79,523 I 76,503 I 73,483 I 70,463 I I specifické emise CO2I I I I I I I I I I I I I I (g/tkm) vyšší nebo rovné I I I I I I I I I I I I I I--------------------------I---------I---------I---------I---------I---------I----------I---------I---------I---------I----------I----------I---------I I Emisní třída CO2č. 2 = I 100,662 I 98,145 I 95,629 I 93,112 I 90,596 I 88,079 I 85,563 I 82,543 I 79,523 I 76,503 I 73,483 I 70,463 I I specifické emise CO2I I I I I I I I I I I I I I (g/tkm) nižší než I I I I I I I I I I I I I I--------------------------I---------I---------I---------I---------I---------I----------I---------I---------I---------I----------I----------I---------I I Emisní třída CO2č. 3 = I 97,483 I 95,046 I 92,609 I 90,172 I 87,735 I 85,298 I 82,861 I 79,936 I 77,012 I 74,087 I 71,163 I 68,238 I I specifické emise CO2I I I I I I I I I I I I I I (g/tkm) nižší než I I I I I I I I I I I I I I--------------------------I---------I---------I---------I---------I---------I----------I---------I---------I---------I----------I----------I---------I I Emisní třída CO2č. 4 = I 52,980 I 52,980 I 52,980 I 52,980 I 52,980 I 52,980 I 52,980 I 52,980 I 52,980 I 52,980 I 52,980 I 52,980 I I specifické emise CO2I I I I I I I I I I I I I I (g/tkm) nižší než I I I I I I I I I I I I I I--------------------------I---------I---------I---------I---------I---------I----------I---------I---------I---------I----------I----------I---------I I Podskupina vozidel 5-RD I I--------------------------I---------I---------I---------I---------I---------I----------I---------I---------I---------I----------I----------I---------I I Emisní třída CO2č. 1 = I 79,800 I 77,805 I 75,810 I 73,815 I 71,820 I 69,825 I 67,830 I 65,436 I 63,042 I 60,648 I 58,254 I 55,860 I I specifické emise CO2I I I I I I I I I I I I I I (g/tkm) vyšší nebo rovné I I I I I I I I I I I I I I--------------------------I---------I---------I---------I---------I---------I----------I---------I---------I---------I----------I----------I---------I I Emisní třída CO2č. 2 = I 79,800 I 77,805 I 75,810 I 73,815 I 71,820 I 69,825 I 67,830 I 65,436 I 63,042 I 60,648 I 58,254 I 55,860 I I specifické emise CO2I I I I I I I I I I I I I I (g/tkm) nižší než I I I I I I I I I I I I I I--------------------------I---------I---------I---------I---------I---------I----------I---------I---------I---------I----------I----------I---------I I Emisní třída CO2č. 3 = I 77,280 I 75,348 I 73,416 I 71,484 I 69,552 I 67,620 I 65,688 I 63,3696 I 61,051 I 58,733 I 56,414 I 54,096 I I specifické emise CO2I I I I I I I I I I I I I I (g/tkm) nižší než I I I I I I I I I I I I I I--------------------------I---------I---------I---------I---------I---------I----------I---------I---------I---------I----------I----------I---------I I Emisní třída CO2č. 4 = I 42,000 I 42,000 I 42,000 I 42,000 I 42,000 I 42,000 I 42,000 I 42,000 I 42,000 I 42,000 I 42,000 I 42,000 I I specifické emise CO2I I I I I I I I I I I I I I (g/tkm) nižší než I I I I I I I I I I I I I I--------------------------I---------I---------I---------I---------I---------I----------I---------I---------I---------I----------I----------I---------I I Podskupina vozidel 5-LH I I--------------------------I---------I---------I---------I---------I---------I----------I---------I---------I---------I----------I----------I---------I I Emisní třída CO2č. 1 = I 53,770 I 52,426 I 51,082 I 49,737 I 48,393 I 47,049 I 45,705 I 44,091 I 42,478 I 40,865 I 39,252 I 37,639 I I specifické emise CO2I I I I I I I I I I I I I I (g/tkm) vyšší nebo rovné I I I I I I I I I I I I I I--------------------------I---------I---------I---------I---------I---------I----------I---------I---------I---------I----------I----------I---------I I Emisní třída CO2Č. 2 = I 53,770 I 52,426 I 51,082 I 49,737 I 48,393 I 47,049 I 45,705 I 44,091 I 42,478 I 40,865 I 39,252 I 37,639 I I specifické emise CO2I I I I I I I I I I I I I I (g/tkm) nižší než I I I I I I I I I I I I I I--------------------------I---------I---------I---------I---------I---------I----------I---------I---------I---------I----------I----------I---------I I Emisní třída CO2č. 3 = I 52,072 I 50,7702 I 49,468 I 48,167 I 46,865 I 45,563 I 44,261 I 42,699 I 41,137 I 39,575 I 38,013 I 36,4504 I I specifické emise CO2I I I I I I I I I I I I I I (g/tkm) nižší než I I I I I I I I I I I I I I--------------------------I---------I---------I---------I---------I---------I----------I---------I---------I---------I----------I----------I---------I I Emisní třída CO2č. 4 = I 28,300 I 28,300 I 28,300 I 28,300 I 28,300 I 28,300 I 28,300 I 28,300 I 28,300 I 28,300 I 28,300 I 28,300 I I specifické emise CO2I I I I I I I I I I I I I I (g/tkm) nižší než I I I I I I I I I I I I I I--------------------------I---------I---------I---------I---------I---------I----------I---------I---------I---------I----------I----------I---------I I Podskupina vozidel 9-RD I I--------------------------I---------I---------I---------I---------I---------I----------I---------I---------I---------I----------I----------I---------I I Emisní třída CO2č. 1 = I 105,431 I 102,795 I 100,159 I 97,524 I 94,888 I 92,252 I 89,616 I 86,453 I 83,2905 I 80,128 I 76,965 I 73,802 I I specifické emise CO2I I I I I I I I I I I I I I (g/tkm) vyšší nebo rovné I I I I I I I I I I I I I I--------------------------I---------I---------I---------I---------I---------I----------I---------I---------I---------I----------I----------I---------I I Emisní třída CO2č. 2 = I 105,431 I 102,795 I 100,159 I 97,524 I 94,888 I 92,252 I 89,616 I 86,453 I 83,2905 I 80,128 I 76,965 I 73,802 I I specifické emise CO2I I I I I I I I I I I I I I (g/tkm) nižší než I I I I I I I I I I I I I I--------------------------I---------I---------I---------I---------I---------I----------I---------I---------I---------I----------I----------I---------I I Emisní třída CO2č. 3 = I 102,102 I 99,549 I 96,997 I 94,444 I 91,891 I 89,339 I 86,786 I 83,723 I 80,6603 I 77,597 I 74,534 I 71,471 I I specifické emise CO2I I I I I I I I I I I I I I (g/tkm) nižší než I I I I I I I I I I I I I I--------------------------I---------I---------I---------I---------I---------I----------I---------I---------I---------I----------I----------I---------I I Emisní třída CO2č. 4 = I 55,490 I 55,490 I 55,490 I 55,490 I 55,490 I 55,490 I 55,490 I 55,490 I 55,490 I 55,490 I 55,490 I 55,490 I I specifické emise CO2I I I I I I I I I I I I I I (g/tkm) nižší než I I I I I I I I I I I I I I--------------------------I---------I---------I---------I---------I---------I----------I---------I---------I---------I----------I----------I---------I I Podskupina vozidel 9-LH I I--------------------------I---------I---------I---------I---------I---------I----------I---------I---------I---------I----------I----------I---------I I Emisní třída CO2č. 1 = I 61,902 I 60,354 I 58,807 I 57,259 I 55,712 I 54,164 I 52,617 I 50,7596 I 48,903 I 47,046 I 45,188 I 43,331 I I specifické emise CO2I I I I I I I I I I I I I I (g/tkm) vyšší nebo rovné I I I I I I I I I I I I I I--------------------------I---------I---------I---------I---------I---------I----------I---------I---------I---------I----------I----------I---------I I Emisní třída CO2č. 2 = I 61,902 I 60,354 I 58,807 I 57,259 I 55,712 I 54,164 I 52,617 I 50,7596 I 48,903 I 47,046 I 45,188 I 43,331 I I specifické emise CO2I I I I I I I I I I I I I I (g/tkm) nižší než I I I I I I I I I I I I I I--------------------------I---------I---------I---------I---------I---------I----------I---------I---------I---------I----------I----------I---------I I Emisní třída CO2č. 3 = I 59,947 I 58,449 I 56,9498 I 55,451 I 53,952 I 52,454 I 50,955 I 49,157 I 47,358 I 45,5599 I 43,761 I 41,963 I I specifické emise CO2I I I I I I I I I I I I I I (g/tkm) nižší než I I I I I I I I I I I I I I--------------------------I---------I---------I---------I---------I---------I----------I---------I---------I---------I----------I----------I---------I I Emisní třída CO2č. 4 = I 32,580 I 32,580 I 32,580 I 32,580 I 32,580 I 32,580 I 32,580 I 32,580 I 32,580 I 32,580 I 32,580 I 32,580 I I specifické emise CO2I I I I I I I I I I I I I I (g/tkm) nižší než I I I I I I I I I I I I I I--------------------------I---------I---------I---------I---------I---------I----------I---------I---------I---------I----------I----------I---------I I Podskupina vozidel 10-RD I I--------------------------I---------I---------I---------I---------I---------I----------I---------I---------I---------I----------I----------I---------I I Emisní třída CO2č. 1 = I 79,097 I 77,1196 I 75,142 I 73,165 I 71,187 I 69,2099 I 67,232 I 64,8595 I 62,487 I 60,114 I 57,741 I 55,368 I I specifické emise CO2I I I I I I I I I I I I I I (g/tkm) vyšší nebo rovné I I I I I I I I I I I I I I--------------------------I---------I---------I---------I---------I---------I----------I---------I---------I---------I----------I----------I---------I I Emisní třída CO2č. 2 = I 79,097 I 77,1196 I 75,142 I 73,165 I 71,187 I 69,2099 I 67,232 I 64,8595 I 62,487 I 60,114 I 57,741 I 55,368 I I specifické emise CO2I I I I I I I I I I I I I I (g/tkm) nižší než I I I I I I I I I I I I I I--------------------------I---------I---------I---------I---------I---------I----------I---------I---------I---------I----------I----------I---------I I Emisní třída CO2č. 3 = I 76,599 I 74,684 I 72,769 I 70,854 I 68,939 I 67,024 I 65,109 I 62,811 I 60,513 I 58,215 I 55,917 I 53,619 I I specifické emise CO2I I I I I I I I I I I I I I (g/tkm) nižší než I I I I I I I I I I I I I I--------------------------I---------I---------I---------I---------I---------I----------I---------I---------I---------I----------I----------I---------I I Emisní třída CO2č. 4 = I 41,630 I 41,630 I 41,630 I 41,630 I 41,630 I 41,630 I 41,630 I 41,630 I 41,630 I 41,630 I 41,630 I 41,630 I I specifické emise CO2I I I I I I I I I I I I I I (g/tkm) nižší než I I I I I I I I I I I I I I--------------------------I---------I---------I---------I---------I---------I----------I---------I---------I---------I----------I----------I---------I I Podskupina vozidel 10-LH I I--------------------------I---------I---------I---------I---------I---------I----------I---------I---------I---------I----------I----------I---------I I Emisní třída CO2č. 1 = I 55,347 I 53,963 I 52,5797 I 51,196 I 49,812 I 48,429 I 47,045 I 45,385 I 43,724 I 42,064 I 40,403 I 38,743 I I specifické emise CO2I I I I I I I I I I I I I I (g/tkm) vyšší nebo rovné I I I I I I I I I I I I I I--------------------------I---------I---------I---------I---------I---------I----------I---------I---------I---------I----------I----------I---------I I Emisní třída CO2č. 2 = I 55,347 I 53,963 I 52,5797 I 51,196 I 49,812 I 48,429 I 47,045 I 45,385 I 43,724 I 42,064 I 40,403 I 38,743 I I specifické emise CO2I I I I I I I I I I I I I I (g/tkm) nižší než I I I I I I I I I I I I I I--------------------------I---------I---------I---------I---------I---------I----------I---------I---------I---------I----------I----------I---------I I Emisní třída CO2č. 3 = I 53,599 I 52,259 I 50,919 I 49,579 I 48,239 I 46,899 I 45,559 I 43,951 I 42,343 I 40,735 I 39,127 I 37,519 I I specifické emise CO2I I I I I I I I I I I I I I (g/tkm) nižší než I I I I I I I I I I I I I I--------------------------I---------I---------I---------I---------I---------I----------I---------I---------I---------I----------I----------I---------I I Emisní třída CO2č. 4 = I 29,130 I 29,130 I 29,130 I 29,130 I 29,130 I 29,130 I 29,130 I 29,130 I 29,130 I 29,130 I 29,130 I 29,130 I I specifické emise CO2I I I I I I I I I I I I I I (g/tkm) nižší než I I I I I I I I I I I I I I--------------------------I---------I---------I---------I---------I---------I----------I---------I---------I---------I----------I----------I---------I
Vybraná ustanovení novel
Čl.II vyhlášky č. 243/2019 Sb.
Přechodné ustanovení
Pro výši kauce za elektronické zařízení, které lze užívat do 30. listopadu
2019, se použije vyhláška č. 470/2012 Sb., ve znění účinném přede dnem nabytí účinnosti
této vyhlášky.
1) Vyhláška č. 209/2018 Sb., o hmotnostech, rozměrech a spojitelnosti vozidel.
3) Například zákon č. 563/1991 Sb., o účetnictví, ve znění pozdějších předpisů.
4) § 3 a 4 nařízení vlády č. 484/2006 Sb., o výši časových poplatků a o výši
sazeb mýtného za užívání určených pozemních komunikací, ve znění pozdějších předpisů.
5) Směrnice Evropského parlamentu a Rady 1999/62/ES ze dne 17. června 1999
o výběru poplatků za užívání pozemních komunikací vozidly.
Směrnice Evropského parlamentu a Rady 2006/38/ES ze dne 17. května 2006, kterou
se mění směrnice 1999/62/ES o výběru poplatků za užívání určitých pozemních komunikací
těžkými nákladními vozidly.
Směrnice Evropského parlamentu a Rady 2011/76/EU ze dne 27. září 2011, kterou
se mění směrnice 1999/62/ES o výběru poplatků za užívání určitých pozemních komunikací
těžkými nákladními vozidly.
Směrnice Evropského parlamentu a Rady (EU) 2022/362 ze dne 24. února 2022,
kterou se mění směrnice 1999/62/ES, 1999/37/ES a (EU) 2019/520, pokud jde o výběr
poplatků pro vozidla za užívání určitých pozemních komunikací.
6) Zákon č. 56/2001 Sb., o podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích,
ve znění pozdějších předpisů.
7) Nařízení Komise (EU) 2017/2400 ze dne 12. prosince 2017, kterým se provádí
nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 595/2009, pokud jde o stanovení emisí
CO
2
a spotřeby paliva u těžkých nákladních vozidel, a o změně směrnice Evropského
parlamentu a Rady 2007/46/ES a nařízení Komise (EU) č. 582/2011, v platném znění.8) Vyhláška Ministerstva dopravy a spojů č. 104/1997 Sb., kterou se provádí
zákon o pozemních komunikacích, ve znění pozdějších předpisů.
9) Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2019/1242 ze dne 20. června 2019,
kterým se stanoví výkonnostní normy pro emise CO
2
pro nová těžká vozidla a kterým
se mění nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 595/2009 a (EU) 2018/956 a
směrnice Rady 96/53/ES.10) Čl. 7ga odst. 2 směrnice Evropského parlamentu a Rady 1999/62/ES ze dne
17. června 1999 o výběru poplatků za užívání pozemních komunikací vozidly, v platném
znění.