Stát
- Článek
Dostane-li se daňový poplatník do situace, kdy je mu správním orgánem v rámci daňového řízení způsobena škoda nezákonným rozhodnutím nebo nesprávným úředním postupem konkrétního správce daně, nezbývá mu poté zpravidla nic jiného, než tento svůj nárok postupem stanoveným zákonem č. 82/1998 Sb. , o odpovědnosti za škodu způsobenou při výkonu veřejné moci rozhodnutím nebo nesprávným úředním postupem a o změně zákona ČNR č. 358/1992 Sb. , o notářích a jejich činnosti (notářský řád ), ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon o odpovědnosti za škodu“) uplatnit u orgánu jednajícího za stát ve věci škody. V případě, že škoda vznikla v rámci daňového řízení, které bylo vedeno konkrétním správcem daně, bude tímto orgánem Ministerstvo financí.
- Článek
1) Cílem příspěvku je poskytnout základní seznámení s procesem účetní konsolidace státu zainteresovaným čtenářům, zejména z řad ekonomických pracovníků ÚSC, a také těm, kteří se zabývají účetní problematikou a výkaznictvím ÚSC, příspěvkových organizací a dalších organizací, a poskytnout jim ucelenou informaci o nových informačních povinnostech, které vyplývají z legislativy, a to zejména z vyhlášky č. 312/2014 Sb. , o podmínkách sestavení účetních výkazů za Českou republiku (dále jen „konsolidační vyhláška státu“), a vyhlášky č. 383/2009 Sb. , o účetních záznamech v technické formě vybraných účetních jednotek a jejich předávání do centrálního systému účetních informací státu a o požadavcích na technické a smíšené formy účetních záznamů (dále jen „technická vyhláška o účetních záznamech“), které tvoří základní rámec pro sestavování účetních výkazů za Českou republiku.