Likvidace zásob
Plné znění otázky
Jsme s.r.o. plátci DPH a zabýváme se prodejem vlastních knih, které si necháváme tisknout u dodavatele. Účtujeme metodou B, ale fyzicky vedeme sklad. Potřebujeme poradit jak účetní a daňově zlikvidovat poškozené knihy přímo z výroby? U dodavatele se reklamuje celý náklad a poškození se počítá se vzorku (není možné kontrolovat celý náklad), kdy nám poté poskytne např. 10 % slevu na zakázku (většinou jen poníží fakturu oproti původní kalkulaci zakázky). Některé poškozené knihy darujeme, jiné jsou tak poškozené, že se musí vyhodit (vše řešíme výdejkou ze skladu a v excelu evidenci poškození, ale již nemáme likvidační protokol o tom, že jsme některé knihy vyhodily). Každý měsíc tyto knihy vyskladňujeme, aby nám fyzicky seděl sklad a věděli jsme kolik knih máme reálně k prodeji a nemají žádné poškození. Je náš výše uvedený postup správný? Jak správně zaúčtovat výdej knih, které darujeme, které zcela vyhodíme či ty které vyskladníme ze skladu, ale fyzicky je ještě nevyhazujeme? Je vše daňově uznatelným nákladem?